Danske Spil: 8 ud af 10 danskere tror på dansk sejr mod Montenegro

Det danske herrelandshold står torsdag overfor Montenegro i en direkte duel om gruppens 2. plads.

Torsdag kl. 20.45 vil de flestes øjne være rettet mod Kanal 5, der viser Danmarks duel mod Montenegro. En duel, der med ret stor sandsynlighed kommer til at afgøre, om Danmark kommer med til VM. Men hos danskerne, er der ingen tvivl: Danmark slår Montenegro.

”80 procent af alle indskud er faldet på dansk sejr over Montenegro, det er ret markant, og jeg tør godt sige, at tiltroen til herrelandsholdet ikke har været større i den her kvalifikation, end den er nu,” fortæller oddsansvarlig Peter Emmike Rasmussen, og uddyber:

”Herrelandsholdet kommer lige fra to store, flotte og sikre sejre på 4-0 over Polen og 4-1 over Armenien, og med en VM-billet at spille om, så vil danskerne formentlig gøre alt, hvad de kan for at få en sejr. Det indikerer vores odds 2,10 på dansk sejr også,” siger Peter Emmike Rasmussen.

På trods af at danskerne har fundet spillet frem her til sidst, så vurderer oddssætterne stadig, at vejen til Rusland er lang, hvor de giver odds 2,4 på, at Danmark kvalificerer sig mod odds 1,55 på, at de ikke gør, mens dansk deltagelse via playoff giver odds 2,9.

”Chancen for, at Danmark ikke kommer med, er stadig større, end at vi kommer med. Det bliver mere end svært at slutte som 1’er, og ender vi som to’er, så skal vi først og fremmest sikre, at vi er blandt de bedste to’er. Er vi det, skal vi ud i to playoff-kampe mod en hård modstander, som skal vindes, før vi kan begynde at booke flybilletter til Rusland,” siger den oddsansvarlige.

For yderligere info tag da fat i Danske Spils pressetelefon på 30851785.

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a