Danske Shoppingcentre og DEAS moderniserer Amager Centret i storstilet ombygning

Kunderne får en utraditionel og inspirerende shoppingoplevelse med nye og opdaterede gangforløb, lavenergiinstallationer, endnu flere butikker, et nyt parkeringshus og et helt nyt torvemiljø. Danske Shoppingcentre går nu i samarbejde med DEAS i gang med en ombygning og udvidelse af Amager Centret.

Med ombygningen føres arkitekturen tilbage mod det oprindelige urbane industrilook.  Rendering.
Med ombygningen føres arkitekturen tilbage mod det oprindelige urbane industrilook. Rendering.

Amager Centret åbnede i 1975 og har historisk set været et lokalt forankret center, der er kendt for at være amagerborgernes foretrukne shoppingdestination. For at sikre, at Amager Centret også i fremtiden står som et konkurrencedygtigt tilbud, igangsætter Danske Shopppingcentre nu en storstilet modernisering og udvikling af centret. Ombygningen anslås at være færdig ved udgangen af 2019.

Der er lagt stor vægt på at styrke synergierne mellem centret og lokalområdet, samtidigt med at der skabes en endnu bedre integration af centret i bymiljøet.

”I udviklingen af vores centre arbejder vi altid med stort fokus på at sikre, at de spiller sammen med den omkringliggende by, så der skabes en stærk sammenhængskraft og dermed en samlet set stærkere shoppingdestination. På den måde sikres vores investering mange år ud i fremtiden,” siger ejendomschef Eva Handest på vegne af Danske Shoppingcentre.

Centret åbnes op i gadeplan og gøres til det naturlige centrum for bydelen med etablering af 20-30 nye butikker og en forbedret logistik på førstesalen. Den lille gård midt i centret, der tidligere primært har været brugt til renovation, omdannes til et grønt byrum, hvor en række restauranter og caféer fremover vil være med til at skabe et hyggeligt torvemiljø og et nyt udflugtsmål for amagerborgerne.

Amager Centret er ejet af Danske Shoppingcentre og administreres af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.

”Vi arbejder på at skabe et stærkt koncept for Amager Centret, der tilfører noget nyt til detailhandlen i området og tilbyder kunderne en anderledes og inspirerende shoppingoplevelse. Det sker bedst i en kombination af danske og internationale brands, lokale aktører, lettilgængelige dagligvareindkøb, et udendørs gårdmiljø og lækre spisesteder. Det viser vores erfaringer os, og det glæder vi os nu til at realisere,” siger afdelingsdirektør Finn Sture Madsen med ansvar for center management i DEAS.

Fra rebslageri til inspirerende shoppingcenter
Med ombygningen føres arkitekturen tilbage mod det oprindelige urbane industrilook. Bygningerne blev oprindeligt opført af rebslagervirksomheden Jacob Holm & Sønner, en af Danmarks ældste forretninger.

De tekniske anlæg samt alle fællesområderne opdateres med inspiration hentet i udlandet, og den fremtidige indretning vil skille sig markant ud fra den traditionelle centerindretning.

Kompleks ombygning af et center i drift
Ombygningen har været planlagt siden 2013, og DEAS har understøttet projektfasen med idéudvikling i forhold til arkitektur, udlejning af de nye lejemål samt håndtering af udbud, projektledelse og bygherrerådgivning. Hoffmann A/S er valgt som entreprenør på opgaven sammen med PLH Arkitekter A/S og COWI A/S som rådgivende ingeniører.

Den komplekse ombygning sker, mens centret er i drift. Det stiller store krav til planlægningen, og der skal indtænkes løsninger, der tager mest muligt hensyn til både de butiksdrivende og beboerne i det tætbeboede område omkring centret.

Et af de første byggeprojekter er nedrivning af det eksisterende parkeringshus, som ligger midt i Amager Centret. Nedrivningen skal gøre plads til et nyt moderniseret anlæg med plads til endnu flere biler. Udformningen af det nye parkeringshus giver plads til flere butikker på førstesal samt en udvidelse af gangarealet, så kunderne kan gå hele vejen rundt på etagen.

Eva Handest, ejendomschef, Danica Pension, mobil 20 34 09 82
Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør, DEAS, mobil 27 90 10 28

Kort om Danske Shoppingcentre
Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Pension. Selskabet er markedsførende som investor i Danmark inden for butikscentre med 16 centre i hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 400.000 kvm. og har omkring 1.100 lejemål. Årligt besøges centrene af mere end 60 millioner kunder.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). DEAS administrerer og udvikler bl.a. 17 shoppingcentre, primært ejet af Danske Shoppingcentre P/S. Vi tilbyder også administration af bolig- og erhvervsejendomme samt ejer- og andelsboligforeninger. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Bygningerne blev oprindeligt opført af rebslagervirksomheden Jacob Holm & Sønner, en af Danmarks ældste forretninger. Rendering.
Rendering
Rendering
Amager Centret som vi kender det i dag.

Boligsucces i Aalborg: Nu starter udlejningen af anden etape af Stigsborg Brygge12.2.2018 09:19pressemeddelelse

Det går så godt for CALUMs to lejeboligprojekter på Stigsborg Havnefront, at anden etape af Stigsborg Brygge nu skydes i gang med åbent hus søndag den 18. februar kl. 13-14. Over 100 beboere har allerede indtaget de første 43 lejligheder i første etape af Stigsborg Brygge og Lindholm Brygges 21 rækkehuse. Så når anden etape står indflytningsklar til 15. juni 2018, vil beboerne flytte ind i et spirende udviklingsområde med masser af liv. Hos CALUM ser man frem til at skyde udlejningen af næste etape i gang. ”De har en unik beliggenhed i første række ned til Limfjorden, og med 2-4 værelser appellerer de til en bred målgruppe, der både tæller par, børnefamilier og singler. Og så har vi lagt stor vægt på en høj kvalitet i materialer bl.a. i køkken og badeværelse. Den er generelt på linje med det, man kan forvente i en ejerbolig,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS er CALUMs samarbejdspartner og varetager førstegangsudlejningen samt administration

109 nye studieboliger i Valby: Ny bydes de studerende indenfor31.1.2018 08:07pressemeddelelse

I denne uge får over 100 glade studerende nøglerne til deres nye hjem i PKAs nyopførte ejendom Poppelstykket i Valbys gamle industrikvarter ved Ny Ellebjerg Station. Udlejningen af de nye lejeboliger kom i mål på under tre måneder. Med vægt på fællesskabet Ejendommen rummer 109 etværelses lejligheder i størrelsen 35-54 m², og der er lagt vægt på at skabe gode rammer for fælleskabet mellem de studerende gennem flere fælles opholdsrum med spisekøkken, stor tagterrasse samt et hyggeligt gårdmiljø. ”Der er ingen tvivl om, at vi kommer til at opleve en ejendom med masser af liv. Der har været en stor interesse for studieboligerne, lige fra vi startede udlejningen i november. De rammer de unges ønsker om en attraktiv bolig til en fornuftig husleje på en central placering i København,” siger Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS, der har varetaget udlejningen og står for administration og drift samt bygherrerådgivning på vegne af PKA. ”Vi ser et stort potentiale i at investere i studieboliger med

Ny undersøgelse: Tidssvarende boliger giver tilfredse lejere, mens nyopførte ejendomme kræver øget fokus1.12.2017 08:44pressemeddelelse

DEAS, der er blandt landets førende ejendomsforvaltningsselskaber, har netop afsluttet årets store undersøgelse af tilfredsheden blandt sine boliglejere. Knap halvdelen af DEAS’ cirka 28.000 boliglejere fordelt på 665 boligudlejningsejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og cirka 40% har deltaget i undersøgelsen. Undersøgelsen har målt boliglejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og med DEAS som forvalter. Den viser, at tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere er steget med 6 % - fra 7,1 i 2015 til 7,5 i 2017 (målt på en skala fra 0-10). ”DEAS har arbejdet med kundemålinger i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder og lejere og har siden 2014 arbejdet systematisk på at øge vores kundeorientering. Det er derfor fantastisk at se, at vores anstrengelser har båret frugt med en øget tilfredshed blandt vores lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS. Boligområdet, herunder lejeloven og bo

Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre27.11.2017 12:32pressemeddelelse

I Danmark har interessen for Black Friday været i eksplosiv vækst. På bare fem år er Black Friday gået fra at være et ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker samlet på ét sted giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud hos de forskellige kæder og butikker. Årets Black Friday den 24. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 16 shoppingcentre, som ejendomsforvaltningsselskabet DEAS administrerer og driver på vegne af Danica Pension. Antallet af besøgende steg i år med 7%. Sidste år endte Black Friday på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage, ikke engang overgået af den store juleindkøbsdag d. 23. december. ”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har haft stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende tager på shopping i centrene, hvor de

Ny aftale: Lærernes Pension lægger nye boligprojekter hos DEAS17.11.2017 08:11pressemeddelelse

Lærernes Pension har styrket samarbejdet med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Parterne har fornyet deres samarbejdsaftaler. DEAS er valgt til at varetage udlejning, administration og efterfølgende drift af selskabets boligprojekter. DEAS administrerer p.t. samlet ca. 68.000 m2 boliger for Lærernes Pension. ”Vi har valgt DEAS som forvalter af vores portefølje, fordi de tilbyder den fulde palet af ydelser, som vi har behov for. Vi har desuden gode resultater fra vores samarbejde om førstegangs-udlejning, fx af Jacobsens Have i Valby, hvor DEAS nåede i mål med fuld udlejning, inden byggeriet stod færdigt. Den slags danner solid grobund for fremtidige fælles projekter,” siger Henrik Walther Mogensen, finansdirektør i Lærernes Pension. Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i landets storbyer, herunder Aalborg som for tiden er i rivende udvikling. ”Vi glæder os til at styrke det tætte samarbejde med Lærernes Pension.