Danske kvinders top 10
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Lego topper igen i år YouGov BrandIndex’ liste over varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af, men Rema 1000 haler ind på Lego. MobilePay er ny på listen, men brager ind på en tredjeplads.
Kvindernes top-10 er generelt domineret af fødevarebranchen og tæller brands som Lurpak, Änglamark, Anthon Berg, Kærgården og Rynkeby.
Højdespringere i 2017
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Rejsekort har haft en meget lang og hård fødsel, men kan glæde sig over at være dette års højdespringer blandt danske kvinder. Rejsekort har forbedret sin score med 10,5 point fra en negativ score på -3,6 i 2016 til en positiv score på 6,8 i 2017.
Totalkredit er den anden højdespringer på listen, som er gået fra en negativ til positiv impression-score i 2017. Totalkredit endte i februar 2016 i et stormvejr efter at varsle højere bidragssatser for kunder hos Nykredit og Totalkredit og fik megen negativ PR og omtale i 2016 som følge deraf. Nu er Totalkredit (men også Nykredit, som også er på top-10 listen over højdespringere) på vej op igen.
Kinas førende smartphone-producent, Huawei havner på tredjepladsen over højdespringere. Det kan blandt andet hænge sammen med, at danskerne oplever, at de får god værdi for pengene, når de køber produkter fra Huawei.
Om rankingen
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Impression-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser fra 1. marts 2017 til 28. februar 2018.
Oversigten over varemærkerne med den største stigning i impression-score blandt kvinder viser de varemærker, der har de største stigninger i impression-score fra 1. marts 2017 til 28. februar 2018 sammenlignet med samme periode året før.
Nøgleord
Kontakter
Anne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comTove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
Swedes are much more worried about the country’s economy than Danes26.1.2023 10:48:23 CET | Press release
According to our cost-of-living tracker, 61% of Swedes and Danes have felt the rising cost of living and have cut their usual spending. Swedes, however, have a much more pessimistic economic outlook for their country than the Danes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum