TCS

Danske kunder ser TCS som bedste it-leverandør

TCS har den højeste kundetilfredshed for sine ydelser i IT-Danmark med hele 80 procent glade danske kunder. TCS ligger 14 procent over branchegennemsnittet – og indtager for niende år i træk førstepladsen i Norden. Det slår ny kundeundersøgelse fast.

København, 9. maj 2018: Tata Consultancy Services, TCS, er den it-leverandør som har den højeste kundetilfredshed i Danmark. Det viser friske tal fra Whitelane Research i den hidtil mest omfattende kundeundersøgelse i Norden vedrørende kundernes syn på de nordiske leverandører af IT-services.

Rapporten fra Whitelane Research viser desuden, at 23 procent af de danske virksomheder nævner innovation inden for nye digitale teknologier som en afgørende faktor i valget af IT-leverandører. Fokus på kernen i driften fortsætter med at være det allervigtigst udvælgelsesparameter for de danske virksomheder. Faktisk fremhæver hele 52 procent kernen i driften i 2018 og understreger ønsket om omkostningsreduktioner og konkurrencefordele fra deres it-investeringer.

Den nye kundeundersøgelse viser, at TCS rangeres som nummer et i applikationsudvikling, - vedligehold og- testning samt SAAS, hvilket er seks procentpoint højere end nummer to og hele 14 procentpoint højere end branchegennemsnittet. Også inden for kategorien datacenter- og managed infrastrukturservices rangeres TCS som nummer et. Det er hele 7 procentpoint højere end andenpladsen, og 15 procentpoint højere end branchegennemsnittet i Norden. Alt i alt ligger TCS 10 procentpoint højere end branchegennemsnittet i samtlige kategorier.

”Digitale teknologier som cloudløsninger, kunstig intelligens og automatisering revolutionerer alle aspekter af det europæiske erhvervsliv – og det gælder naturligvis også det danske. Årets resultat fra Whitelanes kundeundersøgelse understreger denne udvikling med stor tydelighed. Vi har arbejdet tæt sammen med vores danske kunder for at hjælpe dem med at navigere i det konstant foranderlige forretningslandskab, at udnytte de muligheder IT giver og med at blive endnu mere agile”, siger Ruchikar Dalela, Landechef ved TCS Danmark.

De IT-trends som præsenteres i Whitelane rapporten viser, at tillid er den vigtigste faktor for et godt leverandørsamarbejde. Samtidigt bekræfter respondenterne at nye teknologier som kunstig intelligens, robotics, cloud og SAAS er vigtige, men at implementeringen af disse går langsommere end forventet.

”TCS har endnu en gang taget førstepladsen inden for kundetilfredshed i Norden, hvilket er et bevis på at kundeforståelse er i top. Med digitale transformationer og Business 4.0 på agendaen hos flere erhvervsledere i Norden har TCS vist sit værd -ikke bare som leverandør af driftsoptimerende og omkostningsreducerede it-løsninger men også inden for områder som innovation”, siger Jef Loos, Head of Sourcing ved Whitelane Research.

Mattias af Geijerstam,
Director of Communications, TCS, Nordic Region
mattias.afgeijerstam@tcs.com
+46(0)72 39 89 188

Information om TCS

TCS
Kalvebod Brygge 45

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services leverer it-tjenester, rådgivning og virksomhedsløsninger. De seneste 50 år har TCS hjulpet verdens største virksomheder med deres digitale transformation. TCS tilbyder en integreret portefølje af forretnings-, teknologi- og ingeniørtjenester – drevet af konsulenter og Cognitive Computing. TCS’ tjenester hviler på deres unikke, placeringsuafhængige Agile-model, der er anerkendt som et referencepunkt inden for softwareudvikling.

TCS er en del af Tata Group, og de har over 390.000 af verdens dygtigste konsulenter fordelt i 46 lande. Virksomheden genererede en omsætning på US $17,6 mia. i regnskabsåret, der sluttede den 31. marts 2017, og er noteret på BSE og National Stock Exchange i Indien. TCS' aktive stillingtagen til klimaforandringer, og deres prisvindende arbejde med lokalsamfund i hele verden, har resulteret i en plads på førende bæredygtighedsindekser som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mere information besøg os på www.tcs.com.

For mere information besøg www.tcs.com

Følg TCS på Twitter.