Danske iværksættere står bag banebrydende lysterapi for heste og selv dyrlægen måtte bøje sig: “Det virker!”

Cavaleros founder Lars Kejser (48) og chefdesigner Mette Ringkjøbing (45) har endnu engang taget ridesportsverden med storm - denne gang med deres lysterapi brand, Wave Red Light Therapy, til heste.
Eva Götzsche, som driver stutteriet Straight Horse og har startet dressur til og med Prix St. George, har haft stor succes med denne lysterapi.
“For mit vedkommende har Wave Red Light Therapy givet en hurtigere opheling af en seneskade hos min hest”, fortæller Eva Gøtzsche, “Jeg fik at vide, at seneskaden ville tage i hvert fald 6 måneder at hele, men efter tre måneder var den helt ophelet. Der måtte min dyrlæge bøje sig og sige, at det virker, selvom hun i starten ikke troede på det”.
Også galoptræner Rikke Rohbach Bonde, som blandt andet har medvirket i TV2 dokumentaren ‘Højt til Hest’, har haft gode oplevelser med Wave Red Light Therapy.
“Jeg bruger deres lysterapi hver dag - primært til skadede eller udfordrede heste. Særligt på områder hvor vi også får lavet behandlinger af en dyrlæge, så vi kan holde behandlingen ved lige selv”, fortæller Rikke Rohbach Bonde.
Wave RLT lysterapien fremskynder helingsprocessen ved at øge transporten af ilt og næringsstoffer til det udsatte område. Samtidig stimulerer det produktionen af kollagen, som er et vigtigt protein i kroppen, der hjælper til at erstatte og reparere beskadiget væv og celler. Lysterapi fungerer særligt godt til forstuvninger, fibersprængninger og mod psoriasis.
Stor fleksibilitet
Lysterapi foregår typisk via store stationære lamper, men som Mette Ringkjøbing selv påpeger, er det svært at få et dyr til at forholde sig stille længe nok til, at lysterapien kan nå at virke. Det er blandt andet dette, der har ledt hende og founder Lars Kejser til at skabe deres innovative og fleksible system.
I tæt samarbejde med deres producent og ingeniører, har founder Lars Kejser og chefdesigner Mette Ringkjøbing bevæget sig væk fra de stationære lamper og i stedet udviklet en serie af pads, der kan sættes direkte på hesten. Padsene kommer i forskellige størrelser og kan fås til eksempelvis ryggen, halsen, benene og hovene. Padsene har stropper, så de let kan sættes på hesten, så ejerne får frie hænder til at lave andre ting imens.
“Der er stort set ikke et sted, hvor du ikke kan anvende vores Wave RLT produkter”, fortæller Mette Ringkjøbing, “Du kan bukke produktet i alle retninger, hvilket gør, at du nemt kan sætte det fast på hesten”.
Bruger den nyeste teknologi
For at finde frem til dette innovative system, har founder Lars Kejser og chefdesigner Mette Ringkjøbing måttet igennem en lang rejse med mange tests og optimeringer.
“Den lysterapi vi har i dag ser slet ikke ud som nogle af de første prøver. Produktet har skiftet udseende undervejs og er blevet bedre og optimeret”, fortæller Mette Ringkjøbing, “Så vi er fuldkommen med på beatet hele tiden, for at kunne give kunderne det bedste produkt”.
Wave Red Light Therapy’s pads kører på batterier, der kan holde i op til 6-7 timer per ladning. Chefdesigner Mette Ringkjøbing vidste, at det ville give brugerne større fleksibilitet, hvis de ikke var afhængige af, at padsene skulle tilsluttes en stikkontakt.
Let og brugervenligt system
Modsat eksempelvis laserterapi som skal administreres af en dyrlæge, så kan denne type lysterapi anvendes af enhver. Dette giver hesteejere muligheden for selv at kunne behandle deres dyr mod eksempelvis seneskader og sår.
“Deres heste er jo deres kæreste eje”, udtaler founder Lars kejser, hvortil Mette Ringkjøbing tilføjer: “Så hvis de selv kan gøre noget for deres dyr, så betyder det rigtig meget. Samtidig mærker man også en effekt, hvis man prøver lysterapien på sig selv”.
Eksempelvis har Galoptræner Rikke Rohbach Bonde ikke kun haft gode oplevelser ved at bruge Wave Red Light Therapy på sine heste, men også på sig selv.
“Jeg bruger også Wave Red Light Therapy på mig selv, og jeg kan sagtens mærke, at det virker. Jeg bruger det særligt på lænden og nakken. Hvis man skulle have været så uheldig at være faldet af en hest eller lignende, så bruger jeg det også der”, fortæller Rikke Rohbach Bonde.
På baggrund af deres store succes med lysterapi til heste, har Cavaleros derfor også udviklet Wave RLT Pen 2.0, som også er lysterapi beregnet til både dyr og mennesker. Denne lysterapi trænger dybt ind i vævet, og er beregnet til akutte eller kroniske lidelser.
Nøgleord
Kontakter
CavalerosCavaleros
Tlf:+45 6073 7722customercare@cavaleros.dkcavaleros.dkBilleder
Information om Bonzer
Om Cavaleros
Cavaleros er en dansk iværksættervirksomhed fra 2017. Virksomheden er stiftet af Lars Kejser, som driver virksomheden sammen med chefdesigner Mette Ringkjøbing. De forhandler udstyr og tøj til ridning og er blandt andet kendte for deres ergonomiske ridebukser med lændestøtte såvel som deres Wave Red Light Therapy lysterapi til heste. Cavaleros har 16 forhandlere i Danmark og forhandler også i udlandet - blandt andet i Storbritannien, Norge og Tyrkiet.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Hvor sund er din kommune? Ny kortlægning viser store geografiske forskelle i sundhed – og det forværres af “absurd” politik12.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning afslører markante forskelle i danskernes fysiske aktivitet på tværs af bopæl samt indkomst- og uddannelsesniveau. Tallene viser, at næsten 6 ud af 10 danskere ikke opfylder WHO's anbefalinger til fysisk aktivitet, og ny “absurd” politik frygtes at forværre tilstanden.
Udrulning af fibernet: Så langt er hver enkelt kommune nået11.9.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danske bopæle, sommerhuse og virksomheder har efterhånden fået adgang til lynhurtigt fibernet. Få kommuner er nået helt op på 100% dækning, mens andre stadig sakker bagud. Se fordelingen her.
Kundetilfredshed blandt pensionsmæglere: Söderberg & Partners er øverst på listen4.9.2025 11:04:41 CEST | Pressemeddelelse
Pensionsmægleren Söderberg & Partners har de mest tilfredse kunder i Danmark, viser ny undersøgelse foretaget af det uvildige analysehus Aalund. Det er særligt den personlige rådgivning, kunderne lægger vægt på.
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum