Danske fans mål-amok før kamp mod miniput

De danske fans har kæmpe tiltro til landsholdet før aftenens EM-kvalifikationskamp mod San Marino: Flere Danske Spil-kunder krydser fingre for dansk sejr på 15-0.

Spørgsmålet er ikke, om Danmark slår San Marino i aften – spørgsmålet er kun, hvor stor sejren bliver. Og hvis man bruger Danske Spils kunder som et barometer på folkets optimisme, så er der forventninger om mange mål i Parken. Men kun i den ene ende.

”San Marino ligger på sidstepladsen på FIFA’s officielle rangliste, så det kommer ikke bag på os, at vores kunder tror på dansk sejr med mange overskydende mål, men alligevel: Jeg kan ikke huske, at vi nogensinde før har oplevet, at vores kunder har troet på SÅ mange mål, som i dag. Vi har kunder, der tror på helt op til 15-0 til Danmark. De fleste er dog lidt mindre optimistiske, men kun lidt: Det mest populære ciffertips lige nu er sjovt nok 8-0. De samme cifre, som Danmark slog Moldova med i VM-kvalifikationen for toethalvt år siden,” siger oddssætter hos Danske Spil, Mathias Reimer Larsen.

Dengang scorede Kasper Dolberg, Mikkel Damsgaard, Jens Stryger Larsen, Mathias Jensen, Robert Skov og Marcus Ingvartsen for Danmark. Af dem er det kun Jens Stryger Larsen og Mathias Jensen, der er med i den nuværende trup, men det er ikke dem, som danskerne tror på som målscorere i aften. Det er derimod danskernes nye kæledægge, Rasmus Højlund.

”Det er helt vildt så hurtigt, at danskerne har taget Rasmus Højlund til sig. I skrivende stund er tre ud af fire af alle de spil, der er kommet på navngivne målscorere mod San Marino, sat på Rasmus Højlund. Og mere end halvdelen af dem går endda på, at han scorer mindst to mål i aften,” siger Mathias Reimer Larsen.

Kampen kan ses på TV2 klokken 20.45

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.