Lange PR

Danske enæggede tvillinger udvalgt til 2.100 km lang ekspedition med grønt mål

Del

Panasonic Energy Europe kan i dag offentliggøre de tre 2-mandshold, der er udvalgt til at deltage i eneloop ekspedition 2100. To unge danske mænd - og enæggede tvillinger - fra Middelfart repræsenterer Danmark i den 120 dage lange vandretur, hvor deltagerne undervejs dyster om 40 forskellige opgaver, inden målet i Milano nås. Vinderne får 21.000 EUR, som skal doneres videre til en miljøorganisation efter eget valg.

Kasper
Kasper

eneloop ekspeditionen 2100 er en 120 dage og 2.100 km. lang vandretur gennem Europa, som er opkaldt efter Panasonics miljøvenlige eneloop-batterier og det antal gange, de kan genoplades. De tre hold i årets vandreekspedition er fra Danmark, England og Polen, og undervejs på den lange vandretur skal deltagerne respektere miljøet på bedst mulig vis. Det danske hold har valgt at støtte det estiske studenterfællesskab til miljøbeskyttelse Sorex, som altså kan se frem til 21.000 EUR, såfremt det danske tvillingehold vinder. Ekspeditionens mål er at nå til Milano med flest mulige point, som optjenes via enintens kamp på de sociale medier, ugentlige udfordringer og krævende opgaver i de fem byer, som er udpeget pr. hold.

Det danske hold, Team Purple, begynder ekspeditionen i København d. 23. juni, og derefter går turen videre gennem en lang række byer i Tyskland, Frankrig og Italien. Det danske hold kan likes via Facebook-siden https://www.facebook.com/eneloopexpedition.teampurple, hvor en stor del af konkurrencen kan følges og kommenteres. Hele konkurrencen og vandreturen afvikles som en stor rejse med et lille miljøbevidst fodaftryk, og de enæggede danske tvillinger er da også meget bevidste om, at de forhåbentlig kan være med til at inspirere andre til at passe på miljøet.

- Danmark er et af verdens førende lande inden for produktion af vindenergi, og under vores opvækst har vi lært betydningen af at passe på vores miljø. Når man får chancen for at deltage i eneloop-ekspeditionen 2100, gør man selvfølgelig alt, hvad man kan, for at kvalificere sig. Vi håber at sende et økologisk budskab og dermed inspirere andre til at gøre det samme, siger 20-årige Anders Toft Braun, der sammen med sin enæggede tvillingebror Kasper Toft Braun har forberedt sig i månedsvis med mountainbiking, skiløb, dykning og vandring forud for starten i København d. 23. juni.

Direktøren for Panasonic Energy Europe, Jörg Toboll, kan næsten ikke vente med at sende ekspeditionen afsted:

- Jeg er sikker på, at de tre hold har det, der skal til, så det lykkes at opbygge en fanskare, og at de vil respektere miljøet på hele vandreturen. Jeg tror den største udfordring ligger i at få deres fanskare til at støtte dem ved bystoppestederne, siger han og understreger, at Panasonic selv vil opdatere siden for eneloop-ekspeditionen med hashtagget #EE2100, så det er nemt at følge med.

Hvert hold følger en forskellig europæisk vandrerute fra deres hjemland frem til målet i Milano om 120 dage. Holdene rød, gul og lilla starter i henholdsvis Poznan (Polen), Cambridge (Storbritannien) og København, som også er ekspeditionens første bystoppesteder. Hvert holds vandreruter og bystoppesteder kan ses her, og på Facebook kan fanskaren følge deres foretrukne hold gennem Europa og aktivt hjælpe dem med de udfordringer, de møder på bystoppestederne.

Michał og Paweł, de to polske venner fra Team Red, går turen for at støtte Amnesty International. rejsebrødrene mener, at uddannelse er det bedste middel til at bekæmpe fattigdom og hjælpe mennesker med at fremelske deres potentiale. Deres motto er ”Hjælp andre, og så hjælper de måske de dig en dag”.

Selv om de litauiske kærester Romas & Simona fra Team Yellow er flyttet til Storbritannien, har de valgt at støtte en velgørende organisation fra deres hjemland, Čepkeliai-Dzūkija National/PAN Park. Den litauiske ngo-organisation arbejder for at beskytte det naturlige økosystem i Dainavaskoven, hvor de to mødtes første gang. Parret ønsker at bevare planetens smukke steder, så fremtidige generationer også får glæde af dem.

Holdene er undervejs forsynet med eneloop-batterier, der bruges som betalingsmiddel i byttehandler, samt alt det nødvendige vandreudstyr, campingmåltider og en drone. Ekspeditionens sponsorer er Columbia Sportswear (friluftsbeklædning), Nordisk (friluftsudstyr), Xiro (små droner), Fairphone (miljøvenlige smartphones), T-mobile Austria (mobil-operatør), Sparkle (display til sociale medier), Adventure Food (instantmåltider til friluftsaktiviteter), Husky (friluftsudstyr) og Panasonic (elektronik).

Nøgleord

Kontakter

Presseservice: Jacob Lange, Lange PR, mobil: 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Panasonic Energy Europe NV
Vicky Raman, Brand Marketing Manager, mobil +32 2 467 84 35 / vicky.raman@eu.panasonic.com

Billeder

Information om Lange PR

Lange PR
Skt. Jørgens Gade 3
9000 Aalborg

20763020http://www.langepr.dk

Om Panasonic Energy Europe

Panasonic Energy Europe har hovedkvarter i Zellik nær Bruxelles i Belgien. Virksomheden er en del af Panasonic Corporation, en førende global producent af elektroniske og elektriske artikler. Panasonics omfattende og langvarige erfaring på området for forbrugerelektronik har medvirket til at gøre Panasonic til den største batteriproducent i Europa i dag. Selskabets europæiske produktionsfaciliteter ligger i Tessenderlo, Belgien, og Gniezno, Polen. Panasonic Energy Europe leverer "mobile" energiløsninger til mere end 30 europæiske lande. Selskabets forskelligartede produktprogram omfatter genopladelige batterier, opladere, zink-carbon, alkaliske og specialbatterier (såsom zink-luft-, fotolithium-, lithiummønt-, mikroalkaliske og sølvoxidbatterier). Få mere at vide på http://www.panasonic-batteries.com

Om Panasonic

Panasonic Corporation er en af verdens førende aktører inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til en lang række anvendelsesområder inden for bolig, erhverv og industri. Panasonic, der er baseret i Osaka, Japan opnåede i regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2015, en samlet nettoomsætning på ca. 57,28 milliarder Euro. Panasonic fokuserer på at skabe et bedre liv og en bedre verden ved at bidrage til den løbende udvikling af samfundet og menneskers lykke over hele kloden. Få mere at vide om koncernen og Panasonic brandet på www.panasonic.net.