Danske Blue Ocean Robotics udnævnt som verdens modigste robotvirksomhed

I en international kåring ved det prestigefulde BOLD AWARDS i Venedig vandt den danske udvikler af servicerobotter Blue Ocean Robotics i kategorien robotvirksomheder. I alt 500 firmaer dystede om statuetter i 20 kategorier. De nominerede blev evalueret ud fra følgende kriterier: Impact, skalerbarhed, gennemsigtighed, men også på kriteriet kaldet H-faktoren for Human & Social, hvor den danske vinder fik topkarakterer for sine brugervenlige servicerobotter. Baggrunden er, at Blue Ocean Robotics udvikler sine robotter i samspil med brugerne, så teknologien tager afsæt i deres hverdag på arbejdspladsen, og hjælper med desinfektion, rehabilitering og telepresence.
BOLD Awards hylder de virksomheder og projekter, som skaber globale gennembrud. I kategorien for robotter hædres de mest innovative og værdifulde løsninger på markedet. Selve udvælgelsen sker på baggrund af først en afstemning blandt 500 indstillede, som via åben online afstemning indsnævres til 5 finalister i hver kategori. Danske Blue Ocean Robotics vandt i robotkategorien.

Mennesket har i over 100 år drømt om at kunne få robotter til at gøre det farlige, belastende eller beskidte arbejde. Danske Blue Ocean Robotics har i 10 år arbejdet målrettet med at udvikle intuitive professionelle servicerobotter til gavn for brugerne og er i dag en af Europas største producenter af servicerobotter. Nu høster virksomheden igen anerkendelse for sine robotløsninger med en sejr i kåringen af verdens modigste robotvirksomhed,BOLD Awards. I forvejen har Blue Ocean Robotics i 17 andre kåringer vundet anerkendelse for sit virke enten som vinder eller finalist.

Folk bruger vores robotter til at forandre måden de arbejder på, så jobbet bliver mere meningsfuldt, givende og sundt. Servicerobotter er samtidig en del af løsningen, når produktiviteten skal øges på arbejdsmarkedet, uden at det sker på bekostning af arbejdsmiljøet eller af den leverede service, forklarer Claus Risager, grundlægger og Chief Strategy Officer i Blue Ocean Robotics.

Konkret hjælper Blue Ocean Robotics’ mobile robotsortiment ansatte med at optimere desinfektion, telepresence samt forflytning og rehabilitering af patienter. Kundekredsen spænder vidt fra rengøringskoncernen ISS til hospitaler, skoler, lufthavne, hotelkæder, produktionsvirksomheder og butikscentre.

Blue Ocean Robotics adskiller sig fra andre aktører på markedet ved at have udviklet alle de teknologiske ”byggeklodser” til mobile servicerobotter, der tilsammen skaber en markant større værdi for kunden. Det gør os i stand til at realisere nye typer robotter hurtigere, billigere og bedre end konkurrenterne, siger Janus Doré Pagh, CEO i Blue Ocean Robotics.

BOLD Awards hylder de virksomheder og projekter, som skaber globale gennembrud. I kategorien for robotter hædres de mest innovative og værdifulde løsninger på markedet. Selve udvælgelsen sker på baggrund af først en afstemning blandt 500 indstillede, som via åben online afstemning indsnævres til 5 finalister i hver kategori. Herefter er det en international jury, som identificerer vinderne blandt finalisterne. Afsløringen af vinderne foregik i H-FARM, et internationalt anerkendt miljø for start-ups og scale-ups i Venedig.

Her ses en liste over alle kategorier og vindere af BOLD Awards 2022:

Boldest Robotics: Blue Ocean Robotics

Boldest Crowdsourcing: Roamler

Boldest Marketplace: Borrow A Boat

Boldest Crowdfunding: MIEEG

Boldest Remote Working Company: Destinus

Boldest Sustainability: Forever Chocolate

Boldest Agritech: Austin Data Labs

Boldest IoT: EcoSteer

Boldest Space Frontier: Destinus

Boldest FinTech: Novus

Boldest Young Achiever: LoanXchain

Boldest AR/VR: AR mobile navigation at the Technical Museum Vienna

Boldest Cybersecurity: Transport Encrypted Protocol (TEP)

Boldest Crypto: Venly

Boldest Mobility: Virtuo

Boldest AI: Hydra Project

Boldest Science: FundamentalVR

Boldest Design: Ambrosi Srl

Boldest Open Innovation: Moscow Accelerator

Boldest Social Impact: My Best Village

Billeder

Download
Blue Ocean Robotics adskiller sig fra andre aktører på markedet ved at have udviklet alle de teknologiske ”byggeklodser” til mobile servicerobotter, der tilsammen skaber en markant større værdi for kunden. Det gør selskabet i stand til at realisere nye typer robotter hurtigere, billigere og bedre end konkurrenterne.
Download
Mennesket har i over 100 år drømt om at kunne få robotter til at gøre det farlige, belastende eller beskidte arbejde. Danske Blue Ocean Robotics har i 10 år arbejdet målrettet med at udvikle intuitive professionelle servicerobotter til gavn for brugerne og er i dag en af Europas største producenter af servicerobotter.
Download
I forvejen har Blue Ocean Robotics i 17 andre kåringer vundet anerkendelse for sit virke enten som vinder eller finalist. Nu høster virksomheden igen anerkendelse for sine robotløsninger med en sejr i kåringen af verdens modigste robotvirksomhed, BOLD Awards.
Download
Blue Ocean Robotics’ prisbelønnede mobile robotsortiment hjælper ansatte med at optimere desinfektion, telepresence samt forflytning og rehabilitering af patienter. Kundekredsen spænder vidt fra rengøringskoncernen ISS til hospitaler, skoler, lufthavne, hotelkæder, produktionsvirksomheder og butikscentre.
Download
"Folk bruger vores robotter til at forandre måden de arbejder på, så jobbet bliver mere meningsfuldt, givende og sundt. Servicerobotter er samtidig en del af løsningen, når produktiviteten skal øges på arbejdsmarkedet, uden at det sker på bekostning af arbejdsmiljøet eller af den leverede service," forklarer Claus Risager, grundlægger og Chief Strategy Officer i Blue Ocean Robotics.

Information om Blue Ocean Robotics

Svendborgvej 226
5260 Odense

Svendborgvej 226
5260 Odense

Blue Ocean Robotics udvikler, producerer og sælger autonome mobile robotter til professionelt brug i service-applikationer og med fokus på at forbedre produktivitet, kvalitet og arbejdsmiljø; Vi laver robotter til mennesker (Robots for Humans). Størstedelen af robotterne afsættes til healthcare markedet. Porteføljen af robotter omfatter UVD Robots - en autonom UV-C desinfektionsrobot, der reducerer hospitalserhvervede infektioner; GoBe Robots - en telepresencerobot til mobile video-møder, der reducerer rejsetid, -omkostninger og CO2- udledning; og PTR Robots - en forflytnings- og rehabiliteringsrobot, der gør arbejdet lettere for plejepersonale og forbedrer deres arbejdsmiljø.

Følg pressemeddelelser fra Blue Ocean Robotics

Flere pressemeddelelser fra Blue Ocean Robotics

Ny topledelse hos frontløber på servicerobotter Blue Ocean Robotics1.3.2022 14:00:56 CET | Pressemeddelelse

En solid vækst stiller stadig stigende krav til direktionen hos en af sværvægterne i Europas robotindustri. Derfor forstærker Blue Ocean Robotics nu sin ledelse med to erfarne profiler. Selskabets nye CEO Janus Doré Pagh har en solid baggrund inden for industri og service. Den hidtidige frontfigur i robotfirmaet, Claus Risager, indtager en længe ønsket nyoprettet rolle som Chief Strategy Officer (CSO). Herudover tiltræder som ny CFO: Carsten Gram Andersen.

Blue Ocean Robotics er i slutspurten til kåring af Årets Robotvirksomhed 202210.2.2022 10:45:26 CET | Pressemeddelelse

Overordentlig mange har nomineret Blue Ocean Robotics som en overbevisende kandidat til at løbe af med sejren i kåringen af Årets Robotvirksomhed 2022. I dag starter afstemningen om, hvilken af de 3 finalister, der får en statuette, når Odense Robotics afslører vinderen 23. marts i år. Blue Ocean Robotics har som international frontløber inden for servicerobotter, leveret på alle kåringens parametre: Ektraordinær vækst, stort engagement i robotklyngen og strategisk lederskab.

Giganten Ecolab vælger danske UVD Robots til infektionsforebyggelse på hospitaler globalt25.1.2022 06:01:00 CET | Pressemeddelelse

Mens nye varianter af coronavirus forsætter med at mutere og spredes, forudses det, at væksten i infektionsforebyggende løsninger ved hjælp af UV-C-lys når 124 miliarder kroner i 2030 med en årlig vækstrate på 59,7% fra 2021 til 2030. Det, der skaber yderligere efterspørgsel, er stigningen i hospitalserhvervede infektioner (HAI), der globalt forårsager stadigt flere dødsfald, også som følge af banale infektioner, på grund af stigningen i antibiotikaresistens. Det menes, at mindst 20 % af HAI kan undgås ved hjælp af bedre metoder til infektionsforebyggelse i sundhedsvæsenet.