Danske Andelskassers Bank opjusterer for anden gang i år forventningerne til 2019-resultatet

Danske Andelskassers Bank A/S opjusterer for anden gang i indeværende år og præciserer samtidig sine forventninger til resultatet for 2019. Banken forventer nu et resultat før skat på 320-360 mio. kr. mod tidligere udmeldte forventninger på 300-355 mio. kr. Også den forventede basisindtjening opjusteres.

Danske Andelskassers Banks hovedkontor i Hammershøj

Der er endnu en gang fremgang at spore i Danske Andelskassers Bank, som af mange nok er bedre kendt under navnet Andelskassen. Banken har netop meddelt, at den for anden gang i år opjusterer sine forventninger til årets resultat til et resultat før skat på 320-360 mio. kr. mod tidligere udmeldte forventninger på 300-355 mio. kr.

Samtidig opjusterer banken forventningerne til årets basisindtjening. Banken forventer nu en basisindtjening i intervallet 145-175 mio. kr. mod tidligere 135-165 mio. kr.

Opjusteringen sker blandt andet med baggrund i et højt aktivitetsniveau i banken og gode konjunkturforhold, som har medført en endnu mere positiv udvikling end tidligere forventet.

Administrerende direktør Jan Pedersen siger i forbindelse med opjusteringen:

”Det går rigtig godt i Danske Andelskassers Bank. Faktisk endnu bedre, end vi havde forventet, da vi den 25. marts første gang offentliggjorde en opjustering for indeværende år. Der er et meget højt aktivitetsniveau alle steder i banken, ikke mindst på boligområdet, og mine kolleger i både filialer, rådgivningscentre og landbrugscenter samt på bankens hovedkontor løber virkelig stærkt for at servicere og komme godt omkring alle kunder, nye som eksisterende.”

Danske Andelskassers Bank har de seneste år styrket sit kapitalgrundlag markant og har i dag et kapitalgrundlag, der er blandt branchens mest robuste. Som adm. direktør Jan Pedersen tidligere har meldt ud, giver det forbedrede kapitalgrundlag banken nogle helt nye muligheder for at skabe vækst og udvikling fremadrettet. Der er blandt andet planer om at åbne to nye filialer i 2019 – en i København og en i Odense. Men der vil også blive søsat mange andre tiltag for at skabe øget vækst og kundefokus i hele bankens markedsområde.

Yderligere information
Ønskes yderligere information, kan kommunikationschef Tine Martlev Pallesen i Danske Andelskassers Bank kontaktes på mail tmp@dabank.dk eller pr. telefon 87 99 30 33 / mobil 23 72 55 70.

Danske Andelskassers Banks hovedkontor i Hammershøj

Om Danske Andelskassers Bank
Danske Andelskassers Bank er en børsnoteret bank, der har rødder tilbage til stiftelsen af den første danske andelskasse i 1915. Banken har under navnet Andelskassen 14 filialer og rådgivningscentre beliggende i Jylland og på Fyn samt et landbrugscenter. Der er ca. 310 medarbejdere, og hovedkontoret ligger i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Læs mere på andelskassen.dk.

Louise Tiufkær Fedders ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg23.10.2019 16:43:14 CESTPressemeddelelse

Louise Tiufkær Fedders er pr. 1. september ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg. Louise Tiufkær Fedders har mange års erfaring med rådgivning af kunder og har tidligere blandt andet arbejdet i Sydbank som privatrådgiver og i Nordea som bankrådgiver. Privat bor Louise i Sønderborg sammen med Thomas og deres to børn på fire og seks år. Fritiden bruges på løb og dans, og herudover er Louise engageret i børnehavens forældreråd. I forbindelse med ansættelsen siger Louise Tiufkær Fedders: ”Jeg er rigtig glad for at være blevet en del af Andelskassen, hvor jeg oplever en god og stærk ånd, og hvor beslutningsvejene er korte. Jeg ser meget frem til at være med på Andelskassens spændende rejse og bidrage til den positive udvikling, som banken er inde i. Og så har det været en fornøjelse at overtage stafetten fra den tidligere rådgiver Jette Garly Jacobsen, som nu er gået på pension. Jeg glæder mig meget til at møde og rådgive både nye og gamle kunder.”