Danske Andelskassers Bank / Andelskassen er IKKE berørt af krak i Københavns Andelskasse

Danske Andelskassers Bank, der driver sine filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen", har ingen forbindelse til Københavns Andelskasse, der netop er blevet overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi har de seneste dage erfaret, at flere medier refererer til Københavns Andelskasse, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet, som Andelskassen.

Dette er IKKE korrekt, og der er således tale om en meget uheldig misforståelse, som vi hurtigst muligt vil bede om at få ryddet af vejen. Andelskassen er den daglige betegnelse for Danske Andelskassers Bank A/S, idet vi driver vores filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen". Vi har intet med Københavns Andelskasse at gøre og har aldrig haft det. Københavns Andelskasse er en selvstændig andelskasse, og dens krak påvirker på ingen måde Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S.

Misforståelsen har desværre skabt stor usikkerhed hos vores kunder, idet den har givet anledning til, at flere kunder tror, at det er Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi håber derfor, at I hurtigst muligt vil bringe denne korte pressemeddelelse både online og i i en eventuel trykt avis.

For at rydde alle misforståelser af vejen vil vi gerne understrege på det kraftigste:
Danske Andelskassers Bank lever i bedste velgående.

For yderligere information, kontakt venligst kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S Tine Martlev Pallesen på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Leif Frahm ansat som ny erhvervskundechef i Andelskassen i Randers26.4.2019 09:36:12 CESTPressemeddelelse

Leif Frahm er ansat som ny erhvervskundechef i Andelskassens rådgivningscenter i Randers. Leif Frahm er oprindeligt uddannet i Aktivbanken og har i løbet af sit arbejdsliv haft kortere arbejdsophold i udlandet i henholdsvis Luxembourg og Californien. Han har arbejdet med erhvervskunder siden 1985 og har i perioden fra 1997 til og med februar 2019 været ansat i Vestjysk Bank i Randers, først som erhvervskundechef og daglig leder af erhvervsafdelingen, siden som erhvervsrådgiver. Leif bor i Aarhus og er gift med Gitte, som er socialpædagog. Sammen har de to voksne døtre og et barnebarn på 6 måneder. ”Andelskassens værdier, det stærke lokale engagement og relationen til kunderne tiltaler mig meget, og det er rart at være ansat i en bank, hvor man på mange forskellige måder er med til at gøre en forskel for både kunder og lokalsamfund. Andelskassen i Randers har som erklæret mål at blive en af de vigtigste spillere blandt byens banker, og vi skal derfor ud og gøre endnu mere væsen af os, e

John Henrik Fryd ny erhvervskundechef i Andelskassen i Randers15.4.2019 12:56:36 CESTPressemeddelelse

54-årige John Henrik Fryd er ny erhvervskundechef i Andelskassens rådgivningscenter i Randers. Han kommer fra en stilling som erhvervsrådgiver i Vestjysk Bank i Randers, hvor han var ansat i 12 ½ år, og han har tidligere boet 18 år i udlandet, senest 14 år på Taiwan. John Henrik Fryd bor i Romalt og er gift med Sigrun, og det har han været i snart 28 år. Sammen har de fem børn, hvoraf de to yngste er adopteret fra Taiwan. ”Andelskassen er en stærk og sund bank med værdier, som tiltaler mig. Jeg brænder for at skabe vækst og udvikling lokalt, hvilket er noget af det, Andelskassen er sat i verden for, og jeg glæder mig til at gøre mit til, at Andelskassen bliver en endnu mere kendt og attraktiv spiller i Randers, når det gælder om at skabe holdbare finansielle løsninger for små og mellemstore virksomheder. For mig handler det i høj grad om at være med til at opfylde mål og drømme og se mulighederne hos de mange spændende virksomheder, der findes i Randers.” I fritiden går John Henrik Fry

Andelskassens Lokallånspulje støtter Kvie Sø Efterskole med 44.000 kr.11.4.2019 11:31:45 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Varde har valgt at donere 44.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Kvie Sø Efterskole i Ansager. Begrundelsen er, at efterskolen er et unikt initiativ, der vil gøre en positiv forskel for en masse unge mennesker med særlige behov og deres forældre. Samtidig er Kvie Sø Efterskole med til at skabe nye, lokale arbejdspladser og gøre Skovlund Ansager til et bedre sted at bo, og det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring.