Danske Andelskassers Bank / Andelskassen er IKKE berørt af krak i Københavns Andelskasse

Danske Andelskassers Bank, der driver sine filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen", har ingen forbindelse til Københavns Andelskasse, der netop er blevet overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi har de seneste dage erfaret, at flere medier refererer til Københavns Andelskasse, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet, som Andelskassen.

Dette er IKKE korrekt, og der er således tale om en meget uheldig misforståelse, som vi hurtigst muligt vil bede om at få ryddet af vejen. Andelskassen er den daglige betegnelse for Danske Andelskassers Bank A/S, idet vi driver vores filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen". Vi har intet med Københavns Andelskasse at gøre og har aldrig haft det. Københavns Andelskasse er en selvstændig andelskasse, og dens krak påvirker på ingen måde Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S.

Misforståelsen har desværre skabt stor usikkerhed hos vores kunder, idet den har givet anledning til, at flere kunder tror, at det er Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi håber derfor, at I hurtigst muligt vil bringe denne korte pressemeddelelse både online og i i en eventuel trykt avis.

For at rydde alle misforståelser af vejen vil vi gerne understrege på det kraftigste:
Danske Andelskassers Bank lever i bedste velgående.

For yderligere information, kontakt venligst kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S Tine Martlev Pallesen på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassens lokallånspulje støtter Fra BY til THY med 10.000 kr.27.9.2018 13:51pressemeddelelse

Andelskassen har valgt at støtte projektet Fra BY til THY med 10.000 kr. fra bankens lokallånspulje. Fra BY til THY har til formål at øge lægestuderendes kendskab til Thy-området og tiltrække ny, veluddannet arbejdskraft. Bankens støtte vækker glæde hos 24-årige Tommy Pedersen, der står bag Fra BY til THY og for andet år i træk netop har afholdt det årlige træf for lægestuderende fra Aarhus Universitet.

Morten Skipper ny filialdirektør i Andelskassen i Randers22.8.2018 11:25pressemeddelelse

Den 1. september tiltræder Morten Skipper som ny filialdirektør i Danske Andelskassers Bank – hvis filialer i daglig tale er kendt under navnet Andelskassen – i Randers. Her skal han stå i spidsen for 15 medarbejdere både indenfor privat- og erhvervsområdet. 34-årige Morten Skipper kommer fra en stilling som souschef i erhvervsafdelingen i Sparekassen Vendsyssel (tidligere Østjydsk Bank) i Mariager. Han har været ansat i Østjydsk Bank siden 2004, først som elev, siden hen som privatkunderådgiver. De seneste 9 år har han primært beskæftiget sig med erhvervskunder. Morten Skipper bor i Kristrup sammen med sin hustru Mette og børnene Freja på 3 ½ år og Villum på 6 måneder. Han er født og opvokset i Randers og har dermed et stort lokalkendskab. Fritiden bruger Morten sammen med familie og venner, men der bliver også tid til lidt løb og styrketræning og et godt glas rødvin – helst fransk – ligesom han sidder klar på lægterne, når Randers FC spiller. ”Jeg ser meget frem til at blive del af e