Danske Andelskassers Bank / Andelskassen er IKKE berørt af krak i Københavns Andelskasse

Danske Andelskassers Bank, der driver sine filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen", har ingen forbindelse til Københavns Andelskasse, der netop er blevet overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi har de seneste dage erfaret, at flere medier refererer til Københavns Andelskasse, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet, som Andelskassen.

Dette er IKKE korrekt, og der er således tale om en meget uheldig misforståelse, som vi hurtigst muligt vil bede om at få ryddet af vejen. Andelskassen er den daglige betegnelse for Danske Andelskassers Bank A/S, idet vi driver vores filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen". Vi har intet med Københavns Andelskasse at gøre og har aldrig haft det. Københavns Andelskasse er en selvstændig andelskasse, og dens krak påvirker på ingen måde Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S.

Misforståelsen har desværre skabt stor usikkerhed hos vores kunder, idet den har givet anledning til, at flere kunder tror, at det er Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi håber derfor, at I hurtigst muligt vil bringe denne korte pressemeddelelse både online og i i en eventuel trykt avis.

For at rydde alle misforståelser af vejen vil vi gerne understrege på det kraftigste:
Danske Andelskassers Bank lever i bedste velgående.

For yderligere information, kontakt venligst kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S Tine Martlev Pallesen på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr

Danske Andelskassers Bank: Resultat for Q3 2018 langt bedre end sidste år21.11.2018 13:15Pressemeddelelse

Danske Andelskassers Bank A/S har netop offentliggjort regnskabet for 1.-3. kvartal 2018. Igen kan banken præsentere et flot resultat, denne gang på 106,1 mio. kr., hvilket er hele 45 % bedre end i samme periode sidste år. Færre nedskrivninger og en stigning i bankens netto rente- og gebyrindtægter er de primære årsager til det gode resultat, som banken betegner som ’tilfredsstillende’.