Danske Andelskassers Bank / Andelskassen er IKKE berørt af krak i Københavns Andelskasse

Danske Andelskassers Bank, der driver sine filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen", har ingen forbindelse til Københavns Andelskasse, der netop er blevet overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi har de seneste dage erfaret, at flere medier refererer til Københavns Andelskasse, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet, som Andelskassen.

Dette er IKKE korrekt, og der er således tale om en meget uheldig misforståelse, som vi hurtigst muligt vil bede om at få ryddet af vejen. Andelskassen er den daglige betegnelse for Danske Andelskassers Bank A/S, idet vi driver vores filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen". Vi har intet med Københavns Andelskasse at gøre og har aldrig haft det. Københavns Andelskasse er en selvstændig andelskasse, og dens krak påvirker på ingen måde Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S.

Misforståelsen har desværre skabt stor usikkerhed hos vores kunder, idet den har givet anledning til, at flere kunder tror, at det er Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi håber derfor, at I hurtigst muligt vil bringe denne korte pressemeddelelse både online og i i en eventuel trykt avis.

For at rydde alle misforståelser af vejen vil vi gerne understrege på det kraftigste:
Danske Andelskassers Bank lever i bedste velgående.

For yderligere information, kontakt venligst kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S Tine Martlev Pallesen på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Morten Skipper ny filialdirektør i Andelskassen i Randers22.8.2018 11:25pressemeddelelse

Den 1. september tiltræder Morten Skipper som ny filialdirektør i Danske Andelskassers Bank – hvis filialer i daglig tale er kendt under navnet Andelskassen – i Randers. Her skal han stå i spidsen for 15 medarbejdere både indenfor privat- og erhvervsområdet. 34-årige Morten Skipper kommer fra en stilling som souschef i erhvervsafdelingen i Sparekassen Vendsyssel (tidligere Østjydsk Bank) i Mariager. Han har været ansat i Østjydsk Bank siden 2004, først som elev, siden hen som privatkunderådgiver. De seneste 9 år har han primært beskæftiget sig med erhvervskunder. Morten Skipper bor i Kristrup sammen med sin hustru Mette og børnene Freja på 3 ½ år og Villum på 6 måneder. Han er født og opvokset i Randers og har dermed et stort lokalkendskab. Fritiden bruger Morten sammen med familie og venner, men der bliver også tid til lidt løb og styrketræning og et godt glas rødvin – helst fransk – ligesom han sidder klar på lægterne, når Randers FC spiller. ”Jeg ser meget frem til at blive del af e

Andelskassen giver tilskud til Skelund Lokalhistoriske Arkiv12.7.2018 11:28pressemeddelelse

Med økonomisk støtte fra blandt andre Andelskassen i Hobro har Skelund Lokalhistoriske Arkiv fået nyt tag, og arkivets store samling af gamle billeder og andre historiske genstande kan nu igen opbevares i tørvejr i mange år fremover. ”Det gamle tag på bygningen var utæt, og da vi i sagens natur har meget uerstatteligt materiale i huset, var et nyt tag hårdt tiltrængt. Vi er derfor meget glade for tilskuddet på 2.000 kr. fra Andelskassen, det varmer godt til en lille forening som os,” siger Vibeke Pedersen, der er arkivleder i Skelund Lokalhistoriske Arkiv. For Camilla Fisker, der er filialdirektør i Andelskassen i Hobro, er det vigtigt at bevare lokalområdets historie og i det hele taget at bakke op om lokalområdet: ”Sædvanligvis støtter vi i Andelskassen initiativer, der er med til at skabe vækst og udvikling i vores markedsområder nu og i fremtiden, men jeg er helt klart af den overbevisning, at det samtidig er vigtigt at bevare de mange lokalhistoriske arkiver, der ligger rundt omkr