Danske Andelskassers Bank / Andelskassen er IKKE berørt af krak i Københavns Andelskasse

Danske Andelskassers Bank, der driver sine filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen", har ingen forbindelse til Københavns Andelskasse, der netop er blevet overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi har de seneste dage erfaret, at flere medier refererer til Københavns Andelskasse, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet, som Andelskassen.

Dette er IKKE korrekt, og der er således tale om en meget uheldig misforståelse, som vi hurtigst muligt vil bede om at få ryddet af vejen. Andelskassen er den daglige betegnelse for Danske Andelskassers Bank A/S, idet vi driver vores filialer og erhvervscentre under navnet "Andelskassen". Vi har intet med Københavns Andelskasse at gøre og har aldrig haft det. Københavns Andelskasse er en selvstændig andelskasse, og dens krak påvirker på ingen måde Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S.

Misforståelsen har desværre skabt stor usikkerhed hos vores kunder, idet den har givet anledning til, at flere kunder tror, at det er Andelskassen / Danske Andelskassers Bank A/S, der nu er overtaget af Finansiel Stabilitet.

Vi håber derfor, at I hurtigst muligt vil bringe denne korte pressemeddelelse både online og i i en eventuel trykt avis.

For at rydde alle misforståelser af vejen vil vi gerne understrege på det kraftigste:
Danske Andelskassers Bank lever i bedste velgående.

For yderligere information, kontakt venligst kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S Tine Martlev Pallesen på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.