Dansk Varme Service bliver en del af OK

Dansk Varme Service bliver 1. november en del af energiselskabet OK som datterselskab. Det styrker den veletablerede varmeserviceforretning i begge virksomheder og vil være en fordel i et omskifteligt energimarked
OK-koncernen styrker forretningen med det nye datterselskab, Dansk Varme Service.

Energimarkedet er under forandring, og energiselskabet OK har styrket varmeserviceforretningen med et opkøb af Dansk Varme Service, som 1. november bliver en del af OK-koncernen som nyt datterselskab.

Hos Dansk Varme Service ser man god synergi ved, at to betydelige aktører på varmepumpe- og varmeserviceområdet bliver slået sammen.

”Vi er meget tilfredse med at blive en del af OK. Det ruster os og virksomheden bedre til fremtiden og de kommende krav til energimarkedet, som er under stor forandring fra fossile opvarmningsformer til vedvarende energi. OK bliver en stærk ejer af vores forretning og vigtigst af alt også for vores medarbejdere og samarbejdspartnere i et omskifteligt marked,” siger Peter Hansen, som er adm. direktør i Dansk Varme Service.

OK er i dag en væsentlig aktør på markedet og styrker den eksisterende serviceorganisation yderligere med opkøbet. Med opkøbet står OK som en markant stærkere spiller både i forhold til teknik, rådgivning og salg af fremtidens energiprodukter.

”Vi er i et voksende marked for varmepumper, og som en del af vores strategi ser vi hele tiden på, hvordan vi kan styrke både vores salgs- og serviceafdeling inden for opvarmningssektoren. Vi står i forvejen stærkt på serviceområdet, ikke kun i forhold til varmepumper, men også i forhold til olie- og gasfyr,” siger Flemming Aa. Jensen, markedsdirektør for energiteknik i OK.

Ligeledes har OK gennem det seneste årti udviklet og tilpasset koncepter for salg af varmepumpeløsninger til både privat- og erhvervsmarkedet.

”Med opkøbet af Dansk Varme Service styrker vi vores salgs- og servicedel, og jeg er overbevist om, at begge virksomheder kan drage fordel af hinandens kompetencer og viden på området,” siger Flemming Aa. Jensen.

Kompetencer på tværs og tilfredse medarbejdere
Det høje niveau i forhold til teknisk viden og kompetencer på salg og servicering af fremtidens varmeinstallationer, vil ifølge begge virksomheder give en endnu stærkere platform i hele omstillingen fra fossile varmeløsninger til vedvarende energi. Begge virksomheder har det formål at finde den bedste varmeløsning til den enkelte kunde.

Der var to væsentlige faktorer for ledelsen i Dansk Varme Service.

”Det vigtigste for os er, at vi sikrer virksomheden i fremtiden, og vores medarbejdere også lander godt, og med det, vi ved om OK, så tror vi, at vi har valgt at sige ja til en virksomhed, som også har stort fokus på medarbejdernes arbejdsforhold,” siger Peter Hansen.

Fortsætter uden store ændringer
Dansk Varme Service har teknikere og samarbejdspartnere i hele landet og kontorer i henholdsvis Hillerød og Silkeborg. Som datterselskab i OK-koncernen fortsætter Dansk Varme Service uændret med at arbejde fra de to lokationer.

Dansk Varme Service bevarer sin ledelse, hvor Keld Flindt er direktør, og Peter Hansen er adm. direktør.

Dansk Varme Service har en række samarbejdspartnere, som samarbejdet vil fortsætte uændret med.

I bestyrelsen vil der ske en rokade, hvor blandt andet Flemming Aa. Jensen samt CEO Jørgen Wisborg og COO Niels Ole Christensen fra OK vil indtræde, ligesom OK’s bestyrelsesformand Flemming Rasmussen og næstformand Erik Larsen vil indtræde.

Om Dansk Varme Service

• Dansk Varme Service A/S er etableret i 2006 og er landsdækkende varmeservicefirma, autoriseret VVS-installatør og VE-installatør
  • Dansk Varme Service forhandler og installerer varmepumper, jordvarmeanlæg, fjernvarmeløsninger, olie- og naturgaskedler, oliefyr, olietanke, sol- og træpilleanlæg.

Kontakt for yderligere information:
Peter Hansen, Dansk Varme Service, tlf.: 22 20 57 00
Flemming Aa. Jensen, OK, tlf.: 21 25 39 77

Dansk Varme Service er nyt datterselskab i OK-koncernen og styrker varmeserviceforretningen i begge virksomheder
OK's opkøb af Dansk Varme Service styrker begge virksomheders varmeserviceforretning

Information om OK

Åhave Parkvej 11
8260 Viby J

70 10 20 33https://www.ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab
  • OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 76 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer.

Følg pressemeddelelser fra OK

Flere pressemeddelelser fra OK