Dansk Supermarked Groups kommentar til Fødevare- og Landbrugspakken

Danmarks største detailhandelsvirksomhed, Dansk Supermarked Group, hilser nyt, statsligt dyrevelfærdsmærke velkommen

Det statslige dyrevelfærdsmærke, der er vedtaget som en del af den netop indgåede Fødevare- og landsbrugspakke, hilses velkommen af Danmarks største detailhandelsvirksomhed, Dansk Supermarked Group, der omfatter kæderne Netto, føtex, Bilka og Salling.

CSR-chef i Dansk Supermarked Group Helene Regnell har aktivt deltaget i udviklingen af mærket, og hun lægger vægt på, at der nu også er givet politisk opbakning til mærket, ligesom der med statslige midler er sat vægt bag intentionerne.

- I Dansk Supermarked Group er vi meget positive overfor et nyt, statsligt dyrevelfærdsmærke. Forbrugerne efterspørger mere gennemsigtighed og et større vareudvalg på dette område, og det vil et statsligt mærke kunne bidrage til. Et statsligt mærke vil kunne give dyrevelfærden et generelt løft på samme måde som Nøglehullet og Ø-mærket på henholdsvis sundhed og økologi, siger CSR-chef i Dansk Supermarked Group Helene Regnell.

Af samme grund har Dansk Supermarked Group været en aktiv part i udviklingen af det kommende dyrevelfærdsmærke, som de deltagende parter vedtog i august.

- Vi ser frem til, at mærket nu kan blive implementeret – i første omgang på svinekød. Det er en god dag først og fremmest for dyrene, men også for de danske forbrugere, siger Helene Regnell.

CSR-chef i Dansk Supermarked Group Helene Regnell, via 8778 5002.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.