Dansk Supermarked Group henter ny digital-direktør

Claus H. Andersen tiltræder posten som ny Head of Digital i Dansk Supermarked Group. Øverst på agendagen står en yderligere styrkelse af de digitale kontaktflader til detailvirksomhedens ni millioner ugentlige kunder

Claus H. Andersen kommer til Dansk Supermarked Group med knap 20 års ledelseserfaring inden for digitale medier og digital kundekontakt, hvor han særligt har udmærket sig ved at lede den digital transformation for flere større danske virksomheder.

Med udpegelsen af Claus H. Andersen er Kenneth Nielsen, Executive VP E-Commerce & Digital i Dansk Supermarked Group, ikke i tvivl om, at virksomheden har sikret sig en særdeles stærk profil til posten.

- De digitale platforme er blevet et centralt forretningsområde for os, og vi skal have kunderne med hele vejen. Claus kommer med en stærk digital forståelse, mange års ledererfaring og stærke referencer fra sine tidligere arbejdspladser, som han kan bruge til at fortsætte arbejdet og give den digitale indsprøjtning, der skal til for at imødekomme vores kunder, siger Kenneth Nielsen.

Senest kommer Claus fra en stilling som koncern forretningsdirektør hos Nordjyske Medier, og før det har han blandt andet været bladdirektør på Morgenavisen Jyllands Posten og CEO for DBA/Ebay.

Stort digitalt potentiale
Den kommende opgave for Claus H. Andersen bliver at accelerere den digitale del af forretningen, der er udpeget som ét af fire kerneområder i Dansk Supermarked Groups strategi frem mod 2022. Herunder at booste de digitale services for Dansk Supermarked Groups ni millioner ugentlige kunder.

- Dansk Supermarked Group har sat barren højt for i alle sammenhænge at være relevante for kunderne, også digitalt. Virksomheden er hver dag i kontakt med mange forbrugere, og der er fortsat et kæmpe potentiale for Dansk Supermarked Group til at udvikle den digitale kontaktflade. Jeg glæder mig til på den digitale front at være med til at gøre hverdagen både bedre og nemmere for kunderne, siger Claus H. Andersen.

Claus H. Andersen tiltræder stillingen som Head of Digital i Dansk Supermarked Group 1. december og afløser dermed Toke Lund, der af personlige årsager har valgt at forlade virksomheden.

- Toke fortjener stor anerkendelse og tak for sin indsats. Han har som en yderst kompetent leder inden for digital udvikling og drift været med til at løfte os til, hvor vi er i dag. Med sin stærke profil og kompetencer har han fortsat en lys fremtid i branchen, ligesom han naturligvis altid skal være velkommen tilbage i Dansk Supermarked Group, siger Kenneth Nielsen.

CV – Claus H. Andersen
2016- Group General Manager, Nordjyske Medier (Herunder Managing Director Jubii A/S)
2011 – 2016 Managing Director, Morgenavisen Jyllands Posten
2009 – 2011 CEO, Den Blå Avis (eBay Inc.)
2005 – 2009 Managing Director, Bilbasen (Herunder Managing Director Mascus A/S)
2002 – 2005 Net-Mill International
1999 – 2002 Deputy Managing Director, TJ Group
1997 – 1999 Senior Consultant, Dansk O.T.C Fondsmæglerselskab
1990 – 1997 Business Consultant, Codan Forsikring

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.