Dansk Sundhedssikring A/S

Dansk Sundhedssikring: Online fysioterapi hitter på arbejdspladserne

Online fysioterapi hitter. For der er travlt på de danske arbejdspladser. Flere medarbejdere foretrækker derfor online sundhedstilbud, så de bedre kan balancere arbejdstiden med aftaler hos lægen eller fysioterapeuten. Det viser tal fra Dansk Sundhedssikring.
Online fysioterapi hitter, fortæller fagdirektør hos Dansk Sundhedssikring, der oplever stor stigning i forløb med online fysioterapi.

Aflevere børn, gå på arbejde, hente børn, få en online lægekonsultation sammen med eftermiddagskaffen, lave aftensmad, putte børn og slutte dagen med fysioterapi i stuen. Sådan kan en almindelig arbejdsdag se ud i 2022.

De seneste år er mange sundhedstilbud som psykolog- og lægehjælp blevet digitaliseret for at skabe større fleksibilitet i hverdagen. Seneste skud på stammen er online fysioterapiforløb gennem en videoforbindelse, som kan finde sted når som helst og hvor som helst. Og netop de digitale løsninger har mange fordele for både medarbejdere og arbejdspladser, fortæller Per Gade, fagdirektør hos Dansk Sundhedssikring, der oplever stor stigning i forløb med online fysioterapi.

"Noget af det, vi især har lært fra corona-pandemien, er, at større fleksibilitet i hverdagen giver gladere og mindre stressede medarbejdere. Det giver en stor frihed for den enkelte selv til at kunne vælge, hvor og hvornår man vil have sin konsultation. For nogen passer det bedst om aftenen, når børnene er lagt i seng, mens det for andre passer bedre om morgenen, inden man skal på arbejde. Med online forløb slipper man også for at skulle afbryde sit arbejdsflow midt på dagen og finde tid til at indhente de tabte timer på et andet tidspunkt, hvilket kan være en stor lettelse for både arbejdspladsen og medarbejderen selv," fortæller han.

Fleksibilitet i hverdagen

Her og nu er online fysioterapi og andre digitale sundhedstilbud et godt værktøj til at skabe fleksibilitet i hverdagen, men også på lang sigt er der ifølge Per Gade store fordele at hente ved at implementere digitale behandlingsformer:

"Vi ved, at jo tidligere der sættes ind i et forløb, des hurtigere og mere smertefri kommer man ud på den anden side. Med et online tilbud er det derfor mere sandsynligt, at flere vil kunne overskue at starte op tidligere, inden smerterne bliver for store og går ud over arbejdslivet. For virksomhederne er der derfor også en stor gevinst at hente i, at sygdomsforløb bliver kortere eller i bedste tilfælde helt kan undgås," fortæller han.

Hos Dansk Sundhedssikring arbejdes der også videre med at udvikle endnu flere og bedre digitale sundhedsprodukter, som skal gøre det nemmere at balancere arbejde og privatliv. Der er også en øget efterspørgsel på området, som afspejler sig i de nyeste undersøgelser.

"Introduktionen af online fysioterapi er gået over alle forventninger. Tallene lige nu viser, at vi kommer til at have cirka 4.500 online fysioterapisager i år. Det er mere end en tredobling siden sidste år, hvor vi havde 1.300 sager, så det tyder på, at vores online fysioterapiforløb er kommet for at blive," fortæller Per Gade.

Information om Dansk Sundhedssikring A/S

Dansk Sundhedssikring A/S
Hørkær 12B
2730 Herlev

+45 70 20 61 21https://ds-sundhed.dk/

Dansk Sundhedssikring er Danmarks største udbyder af sundhedsforsikringer. Vi er en sundhedsfaglig virksomhed, der drives af at sikre vores kunder et sundere liv. Vi har +500.000 kunder via +13.000 arbejdspladser i Danmark.

PrimaCare er søster virksomhed til Dansk Sundhedssikring og sikrer egne og Dansk Sundhedssikrings kunder adgang til et udbredt kvalitetsnetværk af behandlere i Danmark. Samtidig udbyder PrimaCare sundhedsordninger i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Sundhedssikring A/S

Flere pressemeddelelser fra Dansk Sundhedssikring A/S

Ny guide til forældre skal styrke teenageres mentale trivsel10.10.2023 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Flere unge mistrives og har brug for hjælp til at tackle hverdagens udfordringer. Her kan forældre hjælpe en stor del af vejen, mener Dansk Sundhedssikring. Derfor udsender deres psykologer en ny guide til forældre med gode råd til, hvordan de kan hjælpe særligt deres teenagere med støtte og vejledning. Det sker på Sindets Dag, WHO’s internationale dag for mental sundhed d. 10. oktober 2023.