Dansk stormester åbner international video skakkanal

7x Danmarksmester, Stormester der har spillet Remis med Verdensmesteren Magnus Carlsen - Sune Berg Hansen har netop lanceret ny international skakkanal.

Sune Berg Hansen har startet en skakkanal på YouTube med videoer, hvor du kan se Sune Berg Hansen fortælle om skakpartier, og hvor du kan få indblik i hvordan stormestre tænker skak.

Skakkanalen hedder GM Talks, og du kan finde den her.

Historier og learnings fra skakkens historie

På GM Talks kan du allerede nu finde videoer om klassiske matches som Karpov vs Spassky i Leningrad og den teknisk vigtige historiske match mellem Petrossian vs Botvinnik under verdensmesterskabet i 1963. Sune fortæller om både det taktiske spil i spillene, optakten og tolkninger på hvordan både det indenfor og udenfor brættet hænger sammen.

Mat i et træk og andre skakdilemmaer

Sune præsenterer også udfordringer og dilemmaer fra andre aspekter af skakkens verden som hvor mange træk man som skakspiller kan tænke frem. Sune viser i denne video, hvor svært det kan være at tænke 1 træk frem og gøre modstanderen mat i et 1 træk, og på samme tid hvor nemt det kan være at tænke 11 træk frem. (Test eventuelt om du selv kan gennemskue hvordan du gør modstanderen skakmat i et træk i videoen).

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

På nuværende tidspunkt er der planlagt videoer til udgivelse over de næste 5 måneder hver onsdag og lørdag, og på YouTube kanalen kan du tilmelde dig notifikations, så du får en meddelelse, hver gang der bliver udgivet en ny video.

Hver onsdag og lørdag kommer der en fast planlagt video, men der kan sagtens komme endnu flere videoer ud per uge specielt ved store events og lignende.

Fakta om Sune Berg Hansen

• Stormester siden 1998
  • 7 dobbelt danmarksmester i skak (2002, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012 og 2015)
  • Landstræner for det danske skaklandshold
  • Fast skakklumme skribent hos Politikken og Jyllandsposten
  • Direktør og partner i medievirksomheden KH Online

Sune Berg Hansen
Email: sune@kh-online.dk

Information om TechMag.dk

TechMag.dk
Marielundvej 46B
2730 Herlev

Techmag.dk er et magasin med gaming og technyheder!