displayy.io

Dansk startup lancerer et nyt designer-tv uden tv

På de sociale medier bliver udtrykket DumbTV brugt i stærk kontrast til det kendte SmartTV, fordi mange forbrugere hverken finder det smart eller gavnligt. Vi kæmper ofte med selv de mindste ting som at finde vores fjernbetjening eller navigere de installerede applikationer. Derfor søger mange mod DumbTV, som indtil for nyligt kun eksisterede som koncept.

Kan et nyt designer-tv uden tv fungerer som et tv alligevel?

Den danske startup, displayy.io har med Iron Cast TV skabt et digitalt produkt til en digital livsstil. De traditionelle analog-kanaler bliver løbende erstattet af on-demand tjenester. Det er telefonen, der frem for alt er det nye Smart TV, og det vil displayy.io gerne skabe et elegant produkt omkring.

Internettet har de seneste uger diskuteret det nye Iron Cast TV, som debuterede med en Kickstarter-kampagne den 29. oktober 2019. “Vi er stolte af, at folk beskriver vores design som et ”dumt tv”, at mange ønsker at eje det, så de kan slå op med deres fjernbetjening og Smart TV” siger Jacob Lindborg, der har designet produktet.

”Netop dette, bekræfter vores Kickstarter-kampagne, som har fået en varm velkomst. Vi fik 1500 interesserede købere til vores kommende lancering i august 2020 og 110.000 kr. i forudbetaling på kun en uge“, siger Jacob Lindborg.

”Vi er klar til at vende opfattelsen af et moderne tv på hovedet. Vi har fjernet alt, som ikke længere gør sig gældende i et digitalt tv. Iron Cast TV har derfor ingen højttalere, ingen fjernbetjening og ingen menuer. Til gengæld har vi designet et tyndere og mere enkelt designer-tv uden tv, der er indrammet i stilrent aluminium”, siger Jacob Lindborg.

“Forbrugere i dag vælger selv deres højtalere og deres streaming-tjenester. Det skal være nemt og fungere uden for meget klikkeri. Tv skal være på vores præmisser, vores indhold, vores tid. Vi har derfor designet et tv, som passer til denne livsstil,” siger Jacob Lindborg.

Med en simpel app til din mobiltelefon kan du ændre de basale ting som lyd, input-kilde og strøm. Derudover kan du justere skærmens indstillinger uden det store besvær, når behovet opstår. Med en pris fra 4.995 kr. tilbyder vi et simpelt og elegant designer-tv uden tv.

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Iron Cast TV without the TVVideokanal

Jacob Lindborg
Mobil: +45 6060 7170
E-mail: jacob@displayy.io

Henrik Kemp
Mobil: +45 3152 3236
E-mail: hk@nordicinnovators.dk

Information om displayy.io

displayy.io
Gøngehusvej 106
2950 Vedbæk

displayy.io er en dansk startup virksomhed med en simpel design vision; at skabe balance mellem funktion, oplevelse og æstetik. Co-founders Jacob Lindborg og Henrik Kemp er begge veteraner inden for startups og design med hver over 20 års erfaring.

Jacob har designet produkter for bl.a. LEGO og Bang & Olufsen. Han er en kreativ kraft, der konstant søger efter simplificering og effektivitet i alle hjørner af hans designproces. Jacob har øje for unikke muligheder og skaber designs, der fanger essensen i displayy.io.

Henrik har hjulpet europæiske startups med innovation og vækst. Han har set det værste og det bedste i startups og ved, hvordan man undgår de kritiske faldgruber. Henrik er en erfaren serie-entreprenør og den perfekte modpart i displayy.io.

Følg pressemeddelelser fra displayy.io

Flere pressemeddelelser fra displayy.io