Dansk startup har sendt fester, konferencer og møder for over 75 mio. kr. til deres kunder

To århusianske iværksættere har på få år lavet et koncept rettet mod en ny branche med deres digitale platform: Eventbutler.dk, som er blevet markedsledende i at servicere private danskere og virksomheder, når de skal finde og booke bl.a. selskabssteder, mødelokaler eller konferencefaciliteter.

Coronapandemiens udbrud blev en hård start

Virksomheden lanceret første version af deres platform 1 januar 2020, og det har betydet en noget anderledes start på den iværksætterrejse de to stiftere Jesper og Kenneth havde planlagt.

Coronanedlukningen af Danmark, i marts 2020 tvang de to stiftere til at gentænke deres forretning, og hvad de gerne så virksomheden blive til. Det resulterede i en mere langsigtet strategi, som betød, at de måtte satse endnu større ved bl.a. at opsige deres faste jobs, hvis de skulle stå klar med den største søgemaskine på markedet, når genåbning igen var en realitet.

Jesper Bruun udtaler hertil: “Beslutningen var uden tvivl svær for både Kenneth og jeg, men vi var bare ikke i tvivl om det langsigtet potentiale for forretningen. Vi havde begge en mindre opsparing, og fik også flere freelance konsulentopgaver qua vores tidligere virke som marketing konsulenter, hvilket i den hårde opstart kunne give os smør på brødet.”

For at se dette indhold fra dintekstforfatter.dk, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Jesper har hertil også et råd til andre iværksættere: “Det at få nogle kompetencer, som du kan sælge til en høj timepris, kan jeg i høj grad anbefale andre iværksættere. Det giver dig mulighed for at tjene nogle penge til din iværksætterrejse med stor fleksibilitet, så dermed kan få mere tid til din virksomhed.”

Genåbningen af Danmark

I dag har de to iværksættere nået et af de første mål - netop at være Danmarks største online søgemaskine for booking af festlige begivenheder, professionelle møder og større events.

Tiden under Corona har de udnyttet effektivt på at skabe stærke relationer til mere end 600 samarbejdspartnere, som i dag alle bruger Eventbutler.dk til at fylde kalenderen med selskaber, møder og større events, hvilke er et tal, som ifølge Kenneth Christensen stiger dagligt.

Virksomheden har blandt andre Nordeuropas største hotelkæde Scandic Hotels som kunde, hvor man i en video på eventbutler.dk kan opleve en stor tilfredshed med samarbejdet fra et af de mange Scandic Hoteller.

Virksomhed har siden landets genåbningen i januar formidlet bookinger til deres samarbejdspartnere for mere end 75 mio kr. og væksten fortsætter.

De to unge iværksættere har fra deres tidligere virke som marketing konsulenter i den århusianske konsulentvirksomhed Novicell opnået en dyb indsigt i at forstå mekanismerne og mulighederne online, hvilket ifølge stifteren Jesper Bruun giver dem en betydelig fordel ift. andre spillere, som vil være nødsaget til at hyre dyre konsulenter mange opgaver.

Spørger man de to stiftere ind til fremtidsplanerne med virksomheden, er ambitionerne ikke til at tage fejl af.

Kenneth udtaler: “Danmark skal kun ses som en begyndelse, og mulighederne både nord og syd for Danmark ser rigtig spændende ud. Det er dog vigtigt at sige, at vi slet ikke er i mål i Danmark, og der findes endnu rigtig mange vækstmuligheder inden for landets grænser, så vi er kun lige begyndt.”

Jesper udtaler hertil: Eftersom vi på meget kort tid er blevet den største spiller i Danmark målt på antal brugere og antal kunder, ligger den geografiske ekspansion ikke langt ude i fremtiden. Dog er det vigtigt at vi har helt styr på skaleringsmulighederne rent teknisk samt det at finde de rigtige medarbejdere, der skal løfte forretningen sammen med os.

Virksomheden har i dag kontor i udkanten af Åbyhøj syd for Århus, hvor de sidder ni medarbejdere. De to stiftere løfter forsigtigt sløret for, at mulige investorer er på vej ind i virksomheden, og man dermed også forventer en endnu større medarbejderstab.

Hvad er EventButler?

EventButler er en online søgemaskine, som giver brugerne et nemt og hurtigt overblik over steder for afholdelse af selskaber, møder og større events. Visionen er at give brugerne samme brugeroplevelse, som vi i mange år har oplevet fra platforme som booking.com, når vi skal finde rammerne for brylluppet, en barnedåb, en fødselsdagsfejring eller på arbejdspladsen en julefrokost, en konference eller et møde. Dette sparer en for både tid og penge, da man slipper for bøvlet med at gennemskue markedet på egen hånd.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Overvejer du Headless Shopify? Det er dyrt - men godt22.6.2022 01:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Hvis du ejer en Shopify-shop, har du måske hørt om begrebet ‘Headless Shopify’. I korte træk handler det om teknisk at separere din frontend fra din backend. Det muliggør en ekstremt hurtigt Shopify-shop, der både er godt for din evne til at ranke i Google søgemaskine (SEO) og hjælper din konverteringsrate. Til gengæld er det dyrt og det gør Shopify mindre fleksibelt med apps og temaer. Så er det en god idé? Det afhænger af din situation. For større Shopify shops Aleksander Due-Rasmussen er partner i Shopify-udviklingsbureauet Black Lemon. Han fortæller, det ikke er for alle: “At overgå til headless øger dine faste omkostninger til udvikling og betyder, at du ikke bare kan installere en ny app og bruge den”. Til gengæld vinder du også på hastigheden: “Der er intet som Headless Shopify, der kan øge hastigheden af dit Shopify-site. Det er den ultimative løsning.” Fraråder 4 ud af 5 Black Lemon er i berøring med mange af de største danske webshops. Men 4 ud af 5 frarådes at overgå til hea

Tidligere dansk landstræner stempler ind på den miljøvenlige tøjbane8.6.2022 17:13:58 CEST | Pressemeddelelse

Betalt samarbejde Efterspørgslen på økologiske produkter og produkter af genbrugsmateriale har længe runget højlydt på det danske tøjmarked. Dog kan det være en kamp at finde den rette producent eller forhandler - for hvornår er ens tøjvalg miljørigtigt nok? Men nu sætter den tidligere danske assistentlandstræner i håndbold, Søren Herskind, sig selv på banen. Med den nye tøjforhandler, Fair Tee, skal forbrugeren ikke stå frustreret på sidelinjen, men kan trygt tilslutte sig holdet med landstræneren ved roret.