Dansk skjorteproducent scorer fodboldlegende
Med Michael Laudrup på holdet får den danske skjortespecialist BARONS en ambassadør i den absolutte verdenselite. BARONS har på få år etableret sig med en ekstremt loyal kundebase og er på rekordtid blevet ét af markedets foretrukne skjortemærker. Ifølge stifter af virksomheden Joachim Latocha er der endda så godt styr på penalhuset, at virksomheden nu er klar til at tage det næste udviklingshop.
Det sker på to fronter, idet BARONS i dag kan løfte sløret for introduktionen af virksomhedens første produkt uden for skjortemarkedet; nemlig den ikoniske kortærmede polo, der skal supplere salget hen over de (forhåbentlig) varme sommermåneder. Og udvidelsen af sortimentet er sød musik i BARONS-investor Jacob Risgaards ører, efter at han i 2020 købte 10 procent af virksomheden i Løvens Hule.
- Hele BARONS-teamet har på kort tid bevist, at vi her i Danmark naturligvis også kan skabe et succesrigt skjortebrand. Udvidelsen med en kortærmet polo er helt naturlig og en vigtig del af vores fortsatte strategi både herhjemme og i udlandet, for selvfølgelig skal vi da også give vores kunder muligheden for at se skarpe ud på strandbaren eller fortovscaféen, når det er varmt, eller man blot ønsker et mere uformelt look, siger Jacob Risgaard.
Samtidig med lanceringen af en kortærmet polo har BARONS indgået et samarbejde med fodboldikonet Michael Laudrup, der om nogen er personificeringen af både skjorten og poloen. At de to parter har fundet sammen skyldes i høj grad et perfekt match mellem værdierne i BARONS og den tekniske ekvilibrisme, som både Michael Laudrup og BARONS’ skorter står for.
- Som ambassadør for BARONS får jeg mulighed for at give en ung fremadstormende virksomhed et lille ekstra skulderklap, og personligt vil jeg gerne være velklædt, men ønsker ikke at bruge en masse tid på at købe tøj. På mange måder er BARONS derfor bare det tøj, man automatisk hiver ud af skabet hver morgen, siger den nyslåede ambassadør Michael Laudrup.
BARONS’ skjorter er produceret i Europa af det fineste økologiske OEKO-Tex 100-certificerede bomuld, den såkaldte extra long staple-bomuld, der med virksomhedens seneste omlægning af produktionen reducerer CO2-aftrykket med næsten 50 procent. Hidtil har BARONS kun produceret nogle få designs og farvevarianter, der altid er at finde i sortimentet, men med introduktionen af en kortærmet polo, får virksomheden endnu en vare på hylden, der kan supplere salget af skjorter – ligesom samarbejdet med Michael Laudrup ifølge BARONS’ CEO forventes at løfte hele fortællingen omkring virksomheden:
- Man vælger jo ikke Michael Laudrup. Michael vælger dig. Michael er et ikon og har altid stået for mig som den ypperligste ambassadør, man kan drømme om. En person, som for mig er ensbetydende med at gøre tingene ordentligt. Der er nok ikke mange øjeblikke i ens karriere, hvor hårene rejser sig på armene, men det gjorde de, da Michael sagde ja. Vi er naturligvis meget stolte over samarbejdet, siger stifter af og CEO i BARONS Joachim Latocha.
Nøgleord
Kontakter
Joachim Latocha, founder & CEO, BARONS, 50 69 90 55 / joachim@barons.dk
Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk
Billeder
Information om BARONS
Joachim Latocha forlod finansjobbet hos Deloitte for at stifte BARONS i 2016 med en vision om at gøre livet lidt lettere for den travle forretningsmand. Ambitionen var at gøre det nemt at se pæn ud i hverdagen og samtidig indlede en lille revolution i en konservativ branche, der gennem årtier har fulgt den samme forretningsmodel om at sælge sæsonvarer og kollektioner i stormagasinerne. BARONS’ forretningsmodel har bevist sit værd og gjort virksomheden til en af de hurtigst voksende skjorte-brands i Skandinavien.
BARONS udvikler og forfiner den klassiske skjorte blandt andet ved at udvikle egne signatur-tekstiler og pasforme - en opskrift, der konstant forfines og ved udelukkende at anvende det mest eftertragtede bomuld på verdensmarkedet, den økologiske extra long staple-bomuld, der efter en omlægning af produktionen til Egypten har reduceret skjorternes CO2-aftryk med næsten 50%.
I 2020 trådte Løvens Hule-investor Jacob Risgaard ind i virksomheden, og gennem de seneste to år er forretningen vokset ind i nye markeder, senest Norge, der hurtigt har taget det danske mærke til sig.
Fakta om BARONS’ nye polo
- Stoffet er produceret i Portugal
- Poloen lanceres i tre klassiske farver (hvid, navy og lyseblå)
- OEKO-Tex 100-certificeret økologisk bomuld med lange fibre
- Fri for plastikfibre - som altid
- Finmasket stof, der giver et formelt og klassiske udtryk
- Alle detaljer er skabt af samme stof for et konsistent udtryk
- Helt uden logoer
Følg pressemeddelelser fra BARONS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.