Dansk Retursystem henter ny markedsdirektør fra Telia: Jeg er stolt over at skulle arbejde for miljø og klima

Når Marlene Holmgaard Fris den 1. april sætter sig i stolen som ny markedsdirektør i Dansk Retursystem, ser hun bl.a. frem til at blive en del af en virksomhed, som har stærke værdier og gør en forskel for miljø og klima. Marlene Holmgaard Fris kommer fra en stilling som direktør for product management, logistik og B2C salg, Telia Company Danmark A/S og har tidligere arbejdet i Ørsted A/S.

Det er en kvinde med en bred markedsorienteret profil og erfaring med produktudvikling og innovation, som får ansvaret for kundeservice, kunderådgivning, pantudvikling og markedsføring, når 45-årige Marlene Holmgaard Friis overtager posten som markedsdirektør i Dansk Retursystem den 1. april. Og netop kombinationen af at kunne bruge sin store erfaring samtidig med, at hun træder ind i en virksomhed, som er mere formålsdrevet, var det, der fik Marlene Holmgaard Friis til at vende blikket mod Dansk Retursystem:

”Det driver mig at arbejde for noget, som intuitivt føles rigtigt, som at bidrage til et bedre miljø og klima. Dansk Retursystem har gjort klima og cirkulær økonomi til en del af alle danskeres hverdag, Det giver stolthed og arbejdsglæde at være en del af det. Og det er en af de primære årsager til, at jeg har sagt ja til jobbet,” forklarer den kommende markedsdirektør og fortsætter:

”Samtidig lyder den udvikling, som Dansk Retursystem har foretaget og stadig er i gang med virkelig spændende. Den glæder jeg mig virkelig til at være en del af, siger Marlene Holmgaard Fris.

Marlene Holmgaard Fris har i sine tidligere job i Telia og Ørsted (tidl. DONG Energy) været ansvarlig for blandt andet strategisk produktudvikling og innovation, samt digitalisering af kundeplatforme. Og de erfaringer ser administrerende direktør i Dansk Retursystem, Lars Krejberg, frem til.

”Marlene Holmgaard Fris har mange redskaber i sin værktøjskasse, som matcher vores strategiske arbejde med kundeoplevelse både i forhold til digitalisering, kundeservice og markedsføring, siger adm. direktør Lars Krejberg Petersen og fortsætter:

”Desuden har hun arbejdet med innovation, og det er vigtigt, når vi f.eks. skal arbejde videre med, hvordan vi skaber alternative afleveringsmuligheder for forbrugerne.”

Marlene Holmgaard fris er uddannet Cand. merc. Design & Communication Management

fra Copenhagen Business School - Institut for Afsætningsøkonomi.

Fakta om Marlene Holmgaard Fris

2014 -            Nuværende stilling: Direktør for product management, logistik og B2C salg, Telia Company Danmark A/S

2008-2014:   Chef for Energy Services, B2C salg og kunder & marked, DONG Energy A/S

Tidl: Programme & Lead Product Manager – Product Innovation Management

2006-2008:   Adm. direktør samt produkt og udviklingschef, Rene Fris Scandinavia

2003-2006:   Produktchef i Volvo Danmark A/S

2001-2003    Ekstern lærer på Multimedieskolen

2000–2003:   CRM-udviklingschef, Telenor Business Solutions A/S

Dansk Retursystem: klar til mere end 52 millioner juice- og saftflasker8.4.2019 12:46:43 CESTPressemeddelelse

I dag offentliggjorde Miljø- og Fødevareministeriet, at danskerne nu også snart skal putte deres juice- og saftflasker i flaskeautomaterne. Omkring 52 millioner flere flasker skal fremover genanvendes. Ud over at det sparer på jordens ressourcer, når flaskerne genanvendes, så sparer det også klimaet for cirka 5.700 tons CO2. Dansk Retursystem glæder sig overudvidelsen og er helt sikre på, at danskerne fortsætter deres gode miljøadfærd med at pante.

Dansk Retursystems kantine bliver svanemærket som en af de første i Danmark31.1.2019 16:31:19 CETPressemeddelelse

Fra i dag har Dansk Retursystems medarbejdere på Sjælland dokumentation for, at de ikke bare arbejder for et bedre miljø. De spiser også frokost i Danmarks kun femte svanemærkede kantine. For Heine Skriver, som er køkkenchef i Dansk Retursystems kantine i Hedehusene, var det oplagt at få det nordiske miljømærke. Men selvom processen lå lige til højrebenet, var der alligevel udfordringer undervejs.

Besøg: Indonesien har kig på det danske pantsystem7.12.2018 10:23:58 CETPressemeddelelse

En delegation fra Indonesien med deltagere fra både det indonesiske miljøministerium og private organisationer blev i sidste uge vist rundt på Dansk Retursystems fabrik i Hedehusene for at lære om det danske pantsystem. Vivien Radnawati, som er ansvarlig for håndteringen af både almindeligt og farligt affald i Indonesien, fortæller, at noget af det, der gør størst indtryk er, hvordan vi skaber incitament og viden om genanvendelse i Danmark.