Dansk Retursystem

Dansk Retursystem henter ny markedsdirektør fra Telia: Jeg er stolt over at skulle arbejde for miljø og klima

Del

Når Marlene Holmgaard Fris den 1. april sætter sig i stolen som ny markedsdirektør i Dansk Retursystem, ser hun bl.a. frem til at blive en del af en virksomhed, som har stærke værdier og gør en forskel for miljø og klima. Marlene Holmgaard Fris kommer fra en stilling som direktør for product management, logistik og B2C salg, Telia Company Danmark A/S og har tidligere arbejdet i Ørsted A/S.

Det er en kvinde med en bred markedsorienteret profil og erfaring med produktudvikling og innovation, som får ansvaret for kundeservice, kunderådgivning, pantudvikling og markedsføring, når 45-årige Marlene Holmgaard Friis overtager posten som markedsdirektør i Dansk Retursystem den 1. april. Og netop kombinationen af at kunne bruge sin store erfaring samtidig med, at hun træder ind i en virksomhed, som er mere formålsdrevet, var det, der fik Marlene Holmgaard Friis til at vende blikket mod Dansk Retursystem:

”Det driver mig at arbejde for noget, som intuitivt føles rigtigt, som at bidrage til et bedre miljø og klima. Dansk Retursystem har gjort klima og cirkulær økonomi til en del af alle danskeres hverdag, Det giver stolthed og arbejdsglæde at være en del af det. Og det er en af de primære årsager til, at jeg har sagt ja til jobbet,” forklarer den kommende markedsdirektør og fortsætter:

”Samtidig lyder den udvikling, som Dansk Retursystem har foretaget og stadig er i gang med virkelig spændende. Den glæder jeg mig virkelig til at være en del af, siger Marlene Holmgaard Fris.

Marlene Holmgaard Fris har i sine tidligere job i Telia og Ørsted (tidl. DONG Energy) været ansvarlig for blandt andet strategisk produktudvikling og innovation, samt digitalisering af kundeplatforme. Og de erfaringer ser administrerende direktør i Dansk Retursystem, Lars Krejberg, frem til.

”Marlene Holmgaard Fris har mange redskaber i sin værktøjskasse, som matcher vores strategiske arbejde med kundeoplevelse både i forhold til digitalisering, kundeservice og markedsføring, siger adm. direktør Lars Krejberg Petersen og fortsætter:

”Desuden har hun arbejdet med innovation, og det er vigtigt, når vi f.eks. skal arbejde videre med, hvordan vi skaber alternative afleveringsmuligheder for forbrugerne.”

Marlene Holmgaard fris er uddannet Cand. merc. Design & Communication Management

fra Copenhagen Business School - Institut for Afsætningsøkonomi.

Fakta om Marlene Holmgaard Fris

 2014 -            Nuværende stilling: Direktør for product management, logistik og B2C salg, Telia Company Danmark A/S

2008-2014:   Chef for Energy Services, B2C salg og kunder & marked, DONG Energy A/S

Tidl: Programme & Lead Product Manager – Product Innovation Management

2006-2008:   Adm. direktør samt produkt og udviklingschef, Rene Fris Scandinavia

2003-2006:   Produktchef i Volvo Danmark A/S

2001-2003    Ekstern lærer på Multimedieskolen

2000–2003:   CRM-udviklingschef, Telenor Business Solutions A/S

Nøgleord

Kontakter

Flere informationer og aftaler om interview fås hos kommunikationsdirektør Hanne Luke på tlf. 20 14 05 18 eller hlu@danskretursystem.dk

Links

Information om Dansk Retursystem

Dansk Retursystem
Baldersbuen 1
2640 Hedehusene

+45 43 32 32 32http://www.dansk-retursystem.dk

Hver dag afleverer danskerne i gennemsnit 3,5 millioner engangsflasker og dåser. Dansk Retursystem henter emballager fra cirka 15.000 steder over hele landet og sørger for, at de bliver gen­anvendt. Miljøvirksomheden har eneretten til at drive det danske pantsystem og er ejet af bryggerierne og reguleret af Miljøministeriet.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Retursystem

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Dansk Retursystem

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum