Bonzer

Dansk par sætter økologisk børnetøj på dagsordenen

Del
Den familiedrevne virksomhed BabyRiget har gjort det nemt for danske familier at købe økologisk og certificeret baby- og børnetøj og tilbehør.

Flere og flere danske forældre tyer til økologisk baby- og børnetøj. Dog er det kun få forhandlere, som har et sortiment, som udelukkende byder på økologiske produkter, hvoraf størstedelen er med GOTS eller OEKO-TEX Standard-100 certificeringer. 

Dette oplevede kæresteparret Lisa Christiansen og Christian Laurberg, da de selv blev forældre i 2020. 

“Der er mange udfordringer og ting man skal finde ud af, når man skal være forældre. Der syntes vi, at der manglede et marked med kvalitetsvarer med fokus på økologiske produkter med certificeringer og uden skidt kemi”, fortæller Lisa Christiansen. 

Det ledte til, at parret Lisa Christiansen og Christian Laurberg stiftede virksomheden BabyRiget blot 2,5 måned før deres søn Conrad blev født. Idéen med BabyRiget var, at gøre det så nemt som muligt for forældre at finde produkter til babyer og børn, som er lavet af økologiske materialer og produceret under ordentlige forhold. 

“Vi vil gerne gøre det let for andre forældre at vælge det bedste for deres børn. Her mener vi, at det indebærer tøj og legetøj, som er uden skadeligt kemi, og som er produceret med omtanke for miljøet. Vi har derfor tøj, som er i en god kvalitet og som kan tåle at blive vasket, genbrugt og gå i arv”, fortæller Christian Laurberg

Stort karriereskift for dem begge

Da Lisa Christiansen og Christian Laurberg stiftede BabyRiget, var det et stort karriereskift for dem begge. Christian arbejdede som politimand, og Lisa er cand.scient i Human Ernæring og arbejdede som ernæringskonsulent i et sundhedscenter. 

“Der er ingen af os der har en handelsmæssig baggrund, hverken i form af uddannelse eller i tidligere erhverv”, fortæller Lisa Christiansen, hvortil Christian Laurberg uddyber, “Så det har også udfordret os meget i dagligdagen”. 

Kærestepar, nybagte forældre og forretningspartnere

En anden udfordring var at finde balancen mellem at være et kærestepar, nybagte forældre og pludseligt også forretningspartnere i en nystartet virksomhed. 

“Vi arbejder stadig på at finde en balance”, fortæller Lisa Christiansen, “Vi øver os stadig i at sige ‘nu er vi på arbejde’, og så er der ting vi kan sige til hinanden dér, og så skal vi kunne lægge det fra os, når vi har fri. Men det er da svært”.

Ydmyg opstart

Parret startede deres rejse med BabyRiget i deres daværende 3-værelses lejlighed på Amager. 

“Der var lagerrum i stort set hele lejligheden. Der var papkasser alle vegne, så det var svært at lægge arbejdet fra sig om aftenen”, fortæller Lisa Christiansen. 

I dag er parret flyttet til Jylland og har også en lagerhal til virksomhedens mange produkter fra deres mere end 40 anerkendte forhandlere med store mærker såsom Joha, Molo, MarMar Copenhagen og Petit by Sofie Schnoor. 

Til trods for at virksomheden er vokset meget de seneste år, så er BabyRiget stadig en familiedrevet virksomhed. 

“Vi står selv for alt. Alt fra at pakke og sende varer til at håndtere kundeservice. Så har vi indimellem vores mødre som kommer og hjælper til, hvis der er brug for en ekstra hånd”, fortæller Lisa Christiansen

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om Bonzer

Bonzer



Om BabyRiget

BabyRiget er en dansk webshop, som blev stiftet i 2020 af parret Lisa Christiansen og Christian Laurberg. Virksomheden forhandler økologisk baby- og børnetøj, legetøj og andet tilbehør til babyer og børn, hvoraf størstedelen er certificeret med GOTS eller OEKO-TEX Standard-100. 

I dag har BabyRiget mere end 40 anerkendte forhandlere med store mærker såsom Joha, Molo, MarMar Copenhagen og Petit by Sofie Schnoor. De arbejder i øjeblikket på at åbne et showroom i 2023, som vil ligge på samme adresse som deres webshop.

 

Følg pressemeddelelser fra Bonzer

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bonzer

Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release

Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products

Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye