Dansk Metal: Regeringens udspil giver en tiltrængt hjælpende hånd til nedslidte

Regeringens udspil om tidlig tilbagetrækning får ros af Dansk Metals formand Claus Jensen. Nu håber Dansk Metal på en bred aftale, der vil komme de nedslidte i møde.
Claus Jensen, formand, Dansk Metal

Regeringen har i dag fremlagt deres udspil om ret til en tidlig tilbagetrækning. Dansk Metal roser udspillet, der vil komme nedslidte til gode. Heriblandt mange af Dansk Metals medlemmer.

”Der er ingen tvivl om, at vi skal gøre noget for de personer, der er nedslidte. Jeg synes, det her udspil er et rigtig godt bud, og det vil forhåbentlig hjælpe rigtig mange nedslidte, der har knoklet i mange år på arbejdsmarkedet. Alle har fortjent en ordentlig seniortilværelse,” siger Claus Jensen, formand for Dansk Metal.

Dansk Metal anser udspillet som et vigtigt skridt i en generel indsats for bedre forhold for lønmodtagerne. En indsats, der også omhandler bedre arbejdsmiljø og gode muligheder for at kunne skifte spor.

”Det her er en form for nødvendig symptombehandling, for vi skal jo gerne derhen, hvor folk slet ikke bliver nedslidte af at gå på arbejde. Derfor håber jeg også, at Folketinget og regeringen i forbindelse med det her forslag kommer til at kigge endnu mere på arbejdsmiljø og indsatsen fra Arbejdstilsynet. Samtidig skal vi se endnu mere på efteruddannelse og sporskifte,” siger Claus Jensen, formand for Dansk Metal.

Dansk Metal håber på, at samtlige partier på Christiansborg går konstruktivt ind i forhandlingerne, så der kan landes en bred aftale:

”Det her burde være en kæphest for samtlige partier. I et velfærdssamfund som vores, kan vi altså ikke bare kigge på, når mennesker der har knoklet hele deres liv, ikke kan få en ordentlig seniortilværelse. Derfor håber jeg også på, at de andre partier går konstruktivt ind til forhandlingerne, så vi kan få en bred og holdbar aftale,” slutter formand i Dansk Metal, Claus Jensen.

Claus Jensen, formand, Dansk Metal