Dansk Metal har sammensat ny forbundsledelse

På Dansk Metals kongres er der netop valgt forbundsledelse for den kommende kongresperiode, der løber frem til 2020.

Claus Jensen er genvalgt som forbundsformand uden modkandidater. Claus Jensen blev valgt som formand ved seneste kongres i 2012.

”Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at Dansk Metal er Danmarks bedste fagforening. Men det er vi kun blevet, fordi vi konstant stiller større og større krav til os selv og hinanden. Vi stiller krav til hinanden om, at vi skal blive dygtigere til at få arbejdsløse kolleger i arbejde. Vi stiller krav til hinanden om, at vi skal blive dygtigere til at rådgive flere medlemmer til at komme i gang med efter- og videreuddannelse. Vi stiller krav til hinanden, fordi vi ved, at det er den eneste måde, vi kan sikre, at kollegerne bliver med at synes, at vi har noget at byde på. At vi kan levere værdi for deres kontingent”, sagde Claus Jensen blandt andet i sin takketale på Dansk Metals kongres.

Henrik Kjærgaard er genvalgt på posten som næstformand.

Yderligere ny næstformand er René Nielsen, der er formand i Metal Hovedstaden. René Nielsen er uddannet maskinarbejder.

Til posten som hovedkasserer har kongressen genvalgt Torben Poulsen, der også er leder af Dansk Metals A-kasse.

Til posterne som forbundssekretærer er Keld Bækkelund, Per Påskesen og Anders Laubjerg genvalgt.

For yderligere oplysninger og billeder kontakt Jens Dissing Munk, pressechef i Dansk Metal, telefon 30178874