Dansk Metal bygger boliger til medlemmerne

Dansk Metal opfører nye boliger, som bliver reserveret til medlemmerne og deres børn og børnebørn.

Dansk Metal går nu nye veje for at tilbyde endnu mere værdi for medlemskabet. Fagforeningen bygger nemlig nye boliger ved siden af forbundshuset i Sydhavnen, og de nye kollegie- og studieboliger samt lejligheder bliver som udgangspunkt reserveret til medlemmer og medlemmernes børn og børnebørn.

”Vores medlemmer skal have så meget værdi ud af medlemskabet som muligt. Som medlemsorganisation skal vi altid sikre det bedst mulige afkast til vores medlemmer. Samtidigt skal vi være robuste, hvis der kommer en konflikt på arbejdsmarkedet, så vi har mange forskellige investeringer. Det giver god mening at investere i boliger, som vores egne medlemmer og deres efterkommere kan bo i”, siger formanden for Dansk Metal Claus Jensen.

Finansieringen kommer hovedsageligt fra salget af forsikringsselskabet ALKA, som fagbevægelsen solgte for nogle år siden.

Der kommer ca. 418 kollegie- og studieboliger og 215 lejligheder, som bliver tildelt medlemmer af Dansk Metal - eller deres børn og børnebørn. Der kommer også almene boliger, som bliver etableret som plejecenter.

Boligerne får en attraktiv beliggenhed i den nye del af Sydhavnen, tæt på både den kommende metrostation og havnebad.

Københavns Kommune godkendte den 2. december 2021 den lokalplan, der muliggør byggeriet.

Det officielle første spadestik sker i starten af det nye år. Det er planen, at de første boliger vil kunne tages i brug i 2024.

Så snart det er muligt at skrive sig op til boligerne, får Dansk Metals medlemmer direkte besked i MetalMagasinet og i Metals nyhedsbreve, og det kommer til at fremgå på Dansk Metals hjemmeside.

Læs mere om projektet på sydporten.dk

Dansk Metal: velkommen til piloter og kabinepersonale15.12.2021 14:25:37 CET | Pressemeddelelse

På Dansk Metals hovedbestyrelsesmøde den 7. december skrev kabinepersonalet fra SAS (CAU) og piloterne (DPF) under på papirerne om, at de fusionerer med Dansk Metal. De er en del af Dansk Metal fra den 1. februar 2022. På hovedbestyrelsesmødet blev det på sædvanlig vis besluttet, at der ydes understøttelse til eventuelle konflikter i forbindelse med de kommende overenskomstforhandlinger i 2022. Den nuværende overenskomst mellem piloterne og SAS skal fornyes den 1. april 2022. Da piloterne på det tidspunkt vil være en del af Dansk Metal, er de omfattet af konfliktunderstøttelsen.