Dansk madiværksætteri hyldet på Bornholm
Årets produktfavoritter er fundet til landets største kokkekonkurrence - Sol over Gudhjem, som løb af stablen i lørdags. Produktprisen, der blev sponsoreret af Irma, blev uddelt i, i alt fire kategorier; mad, drikke, konfekture og innovation og vinderne blevSouth Harbour Café, Quench & Tickle, Jalm&B, Amass Restaurant & Hansens Is og Bælg.

Da Danmarks største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem for 13. år slog teltdørene op på havnen i Gudhjem i lørdags d. 25. juni, var det ikke kun dygtige kokke som skulle konkurrere. Også dansk madiværksætteri var på menuen. Med mere end 100 tilmeldte lokale danske produkter, skulle dette års dommerpanel udråbe vinderne til Produktprisen 2022 i kategorierne mad, drikke, konfekture og innovation. Produktprisen 2022 er sponsoreret af Irma og afviklet i samarbejde med Sol over Gudhjem.
Konkurrencen var tæt blandt de 12 finalenominerede produkter, som tidligere på foråret blev sendt videre i konkurrencen af årets dommerpanel, bestående af kok Thomas Rode, kok Mikkel Maarbjerg, sommelier Simon Olesen, kok Francis Cardenau, kok Mads Battefeld og produktchef i Irma Hanna Schaldemose. Vinderne af Produktprisen 2022 er:
Mad: South Harbour Café med Kylling Pastilla. Drikke: Quench and Tickle med Sprezzatura alkoholfri spritz. Konfekture: Jalm&B, Amass Restaurant og Hansens Is med Salty Caramel Sourdough is. Innovation: Bælg med Konfekt Hapsere.
Innovation på den danske fødevarescene
Vigtigheden af at støtte op om dansk madiværksætteri og madinnovation står Irma meget nært. Irma har i sine snart 136 år som dansk kvalitetssupermarked et stort fokus på danske lokale producenter og derfor er netop samarbejdet med Sol over Gudhjem og sponsoratet af Produktprisen meningsfyldt for Irma. ” I Irma ønsker vi at inspirere danskerne til at sætte nyt på bordet og vi prioriterer både nye og spændende varer på hylderne. Derfor støtter vi aktivt både fødevareinnovation og start-up miljøet på madscenen, så vi udnytter alt det gode vi har lige her i baghaven gastronomisk – også i hverdagen. Det er fantastisk at se så mange ildsjæle som ikke er bange for at prøve sig frem og som tænker nyt. Vi glæder os til at følge deres videre færd”, siger Jan Larsen, kædedirektør, Irma.
Præmien til årets vindere af Produktprisen får et møde med Sol over Gudhjems ekspertpanel til sparring om produktudvikling, branding, vækst, salg og kommunikation. Derudover får vinderne også mulighed for at testsælge deres produkt i udvalgte Irma-butikker og mulighed for eventuelt fremtidigt samarbejde.
Udover produktprisen, blev publikumsfavoritten også fundet, blandt de 12 nominerede produkter på havnen i Gudhjem. Årets publikumspris er sponsoreret af Coop Crowdfunding og gik til South Harbour café.
For yderligere information, kontakt venligst:
Irma: Hanna Schaldemose, tlf. 51 59 35 42, mail: hanna.schaldemose@irma.dk
Sol over Gudhjem: Mads Marschall, tlf. 21 61 42 23, mail: info@sogk.dk
Fakta om Sol over Gudhjem:
Sol over Gudhjem er Danmarks største kokkekonkurrence. En gastronomisk event, som de sidste 13 år har været afholdt i Gudhjem på Bornholm. Sol over Gudhjem tiltrækker hvert år ca. 10.000 mennesker og består udover kokkekonkurrencen også af en dessertkonkurrence, produktpris, overrækkelsen af æresprisen Kokkenes Kok og et stort madmarked
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Brugsforeningen TRYG og Coop konverterer Dagli’Brugsen i Sejs til en SuperBrugsen9.8.2022 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Til foråret åbner en ny SuperBrugsen i Sejs-Svejbæk syd for Silkeborg. Den nuværende Dagli’Brugsen lukker og personalet flytter med over i den nye butik.
Coop åbner ny bæredygtig butik3.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 12. august åbner Coops bud på fremtidens bæredygtige butik: Coop 365discount i Hvissinge ved Glostrup vest for København.
Coop hjælper danske fødevarevirksomheder med at finansiere grønne tiltag gennem crowdfunding20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu lancerer Coop igen initiativet Coop Klimafunding for at uddanne danske fødevarevirksomheder, understøtte den grønne omstilling og muliggøre finansiering af grønne tiltag via crowdfunding. De sidste to år har Coop Crowdfunding hjulpet godt 100 virksomheder med at accelerere deres grønne omstilling og i alt rejst 4,5 mio. kr. sammen med forbrugerne til nye, grønne tiltag.
Irma, Kritisk Pynt og Mødrehjælpen går sammen16.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hele overskuddet fra glitrende kunst-nøglering går til Mødrehjælpen
Den cirkulære omstilling udfordrer forbrugerne15.6.2022 10:59:45 CEST | Pressemeddelelse
Emballager skal sorteres for at blive genanvendt, men at gøre det rigtigt er en udfordring for fire ud af fem danskere, viser ny undersøgelse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum