Coop Danmark A/S

Dansk madiværksætteri hyldet på Bornholm

Del
Årets produktfavoritter er fundet til landets største kokkekonkurrence - Sol over Gudhjem, som løb af stablen i lørdags. Produktprisen, der blev sponsoreret af Irma, blev uddelt i, i alt fire kategorier; mad, drikke, konfekture og innovation og vinderne blevSouth Harbour Café, Quench & Tickle, Jalm&B, Amass Restaurant & Hansens Is og Bælg.

Da Danmarks største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem for 13. år slog teltdørene op på havnen i Gudhjem i lørdags d. 25. juni, var det ikke kun dygtige kokke som skulle konkurrere. Også dansk madiværksætteri var på menuen. Med mere end 100 tilmeldte lokale danske produkter, skulle dette års dommerpanel udråbe vinderne til Produktprisen 2022 i kategorierne mad, drikke, konfekture og innovation. Produktprisen 2022 er sponsoreret af Irma og afviklet i samarbejde med Sol over Gudhjem.

Konkurrencen var tæt blandt de 12 finalenominerede produkter, som tidligere på foråret blev sendt videre i konkurrencen af årets dommerpanel, bestående af kok Thomas Rode, kok Mikkel Maarbjerg, sommelier Simon Olesen, kok Francis Cardenau, kok Mads Battefeld og produktchef i Irma Hanna Schaldemose. Vinderne af Produktprisen 2022 er:

Mad: South Harbour Café med Kylling Pastilla. Drikke: Quench and Tickle med Sprezzatura alkoholfri spritz. Konfekture: Jalm&B, Amass Restaurant og Hansens Is med Salty Caramel Sourdough is. Innovation: Bælg med Konfekt Hapsere.

Innovation på den danske fødevarescene

Vigtigheden af at støtte op om dansk madiværksætteri og madinnovation står Irma meget nært. Irma har i sine snart 136 år som dansk kvalitetssupermarked et stort fokus på danske lokale producenter og derfor er netop samarbejdet med Sol over Gudhjem og sponsoratet af Produktprisen meningsfyldt for Irma. ” I Irma ønsker vi at inspirere danskerne til at sætte nyt på bordet og vi prioriterer både nye og spændende varer på hylderne. Derfor støtter vi aktivt både fødevareinnovation og start-up miljøet på madscenen, så vi udnytter alt det gode vi har lige her i baghaven gastronomisk – også i hverdagen. Det er fantastisk at se så mange ildsjæle som ikke er bange for at prøve sig frem og som tænker nyt. Vi glæder os til at følge deres videre færd”, siger Jan Larsen, kædedirektør, Irma.  

Præmien til årets vindere af Produktprisen får et møde med Sol over Gudhjems ekspertpanel til sparring om produktudvikling, branding, vækst, salg og kommunikation. Derudover får vinderne også mulighed for at testsælge deres produkt i udvalgte Irma-butikker og mulighed for eventuelt fremtidigt samarbejde.

Udover produktprisen, blev publikumsfavoritten også fundet, blandt de 12 nominerede produkter på havnen i Gudhjem. Årets publikumspris er sponsoreret af Coop Crowdfunding og gik til South Harbour café.  

For yderligere information, kontakt venligst:

Irma: Hanna Schaldemose, tlf. 51 59 35 42, mail: hanna.schaldemose@irma.dk

Sol over Gudhjem: Mads Marschall, tlf. 21 61 42 23, mail: info@sogk.dk 

 

Fakta om Sol over Gudhjem:

Sol over Gudhjem er Danmarks største kokkekonkurrence. En gastronomisk event, som de sidste 13 år har været afholdt i Gudhjem på Bornholm. Sol over Gudhjem tiltrækker hvert år ca. 10.000 mennesker og består udover kokkekonkurrencen også af en dessertkonkurrence, produktpris, overrækkelsen af æresprisen Kokkenes Kok og et stort madmarked

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye