Coop Danmark A/S

Dansk madiværksætteri hyldet på Bornholm

Del
Årets produktfavoritter er fundet til landets største kokkekonkurrence - Sol over Gudhjem, som løb af stablen i lørdags. Produktprisen, der blev sponsoreret af Irma, blev uddelt i, i alt fire kategorier; mad, drikke, konfekture og innovation og vinderne blevSouth Harbour Café, Quench & Tickle, Jalm&B, Amass Restaurant & Hansens Is og Bælg.

Da Danmarks største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem for 13. år slog teltdørene op på havnen i Gudhjem i lørdags d. 25. juni, var det ikke kun dygtige kokke som skulle konkurrere. Også dansk madiværksætteri var på menuen. Med mere end 100 tilmeldte lokale danske produkter, skulle dette års dommerpanel udråbe vinderne til Produktprisen 2022 i kategorierne mad, drikke, konfekture og innovation. Produktprisen 2022 er sponsoreret af Irma og afviklet i samarbejde med Sol over Gudhjem.

Konkurrencen var tæt blandt de 12 finalenominerede produkter, som tidligere på foråret blev sendt videre i konkurrencen af årets dommerpanel, bestående af kok Thomas Rode, kok Mikkel Maarbjerg, sommelier Simon Olesen, kok Francis Cardenau, kok Mads Battefeld og produktchef i Irma Hanna Schaldemose. Vinderne af Produktprisen 2022 er:

Mad: South Harbour Café med Kylling Pastilla. Drikke: Quench and Tickle med Sprezzatura alkoholfri spritz. Konfekture: Jalm&B, Amass Restaurant og Hansens Is med Salty Caramel Sourdough is. Innovation: Bælg med Konfekt Hapsere.

Innovation på den danske fødevarescene

Vigtigheden af at støtte op om dansk madiværksætteri og madinnovation står Irma meget nært. Irma har i sine snart 136 år som dansk kvalitetssupermarked et stort fokus på danske lokale producenter og derfor er netop samarbejdet med Sol over Gudhjem og sponsoratet af Produktprisen meningsfyldt for Irma. ” I Irma ønsker vi at inspirere danskerne til at sætte nyt på bordet og vi prioriterer både nye og spændende varer på hylderne. Derfor støtter vi aktivt både fødevareinnovation og start-up miljøet på madscenen, så vi udnytter alt det gode vi har lige her i baghaven gastronomisk – også i hverdagen. Det er fantastisk at se så mange ildsjæle som ikke er bange for at prøve sig frem og som tænker nyt. Vi glæder os til at følge deres videre færd”, siger Jan Larsen, kædedirektør, Irma.  

Præmien til årets vindere af Produktprisen får et møde med Sol over Gudhjems ekspertpanel til sparring om produktudvikling, branding, vækst, salg og kommunikation. Derudover får vinderne også mulighed for at testsælge deres produkt i udvalgte Irma-butikker og mulighed for eventuelt fremtidigt samarbejde.

Udover produktprisen, blev publikumsfavoritten også fundet, blandt de 12 nominerede produkter på havnen i Gudhjem. Årets publikumspris er sponsoreret af Coop Crowdfunding og gik til South Harbour café.  

For yderligere information, kontakt venligst:

Irma: Hanna Schaldemose, tlf. 51 59 35 42, mail: hanna.schaldemose@irma.dk

Sol over Gudhjem: Mads Marschall, tlf. 21 61 42 23, mail: info@sogk.dk 

 

Fakta om Sol over Gudhjem:

Sol over Gudhjem er Danmarks største kokkekonkurrence. En gastronomisk event, som de sidste 13 år har været afholdt i Gudhjem på Bornholm. Sol over Gudhjem tiltrækker hvert år ca. 10.000 mennesker og består udover kokkekonkurrencen også af en dessertkonkurrence, produktpris, overrækkelsen af æresprisen Kokkenes Kok og et stort madmarked

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop forenkler og øger fokus på kerneforretningen27.6.2024 15:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Med Konkurrencestyrelsens godkendelse af aftalen mellem Coop amba og OK kan Coop Danmark nu for alvor fortsætte rejsen med atter at gøre Coop Danmark til en lønsom virksomhed, der fortsat går forrest på ansvarlighed med stor lokal forankring. ”Med aftalen har vi fået tilført kapital til at investere i vores butikker og til at træffe de nødvendige beslutninger. Enkelthed og fokusering bliver nogle af de centrale elementer i den indsats, vi har sat i gang, og nu foretager vi nogle nødvendige tilpasninger, for at vi kan sikre fundamentet for et lønsomt Coop. Et Coop, der fortsat skal være den bedste arbejdsplads for de ca. 40.000 kollegaer og et mere attraktivt sted at handle for de ca. 800.000 daglige kunder i SuperBrugsen, Kvickly, Brugsen og 365discount”, siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen. Coop sælger således 35 butikker og lukker 19 butikker landet over. Der pågår i øjeblikket forhandlinger om salg af yderligere et antal butikker. Samtidig forhandles der med udlejere om nedsætte

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye