Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.

Bestyrelsen og flertallet i den nuværende ejerkreds i BC Hospitality Group anbefaler, at man på generalforsamlingen d. 15. juni gennemfører en rettet emission til en ny dansk ejerkreds ledet af tidligere Senior Partner og Global Leader af Travel, Transport & Logistics Sektoren i McKinsey & Co. Christian Riis-Hansen, tidligere EQT partner og mangeårig investor Peter Korsholm samt tidligere COO i ISS med international erfaring fra service- og hospitality-sektoren Martin Gaarn Thomsen.

Emissionen foretages desuden med støtte fra Vækstfonden og koncernens bank, Nordea.

Dansk konsortium bag aftalen ser frem til at videreudvikle BC Hospitality Group

”BC Hospitality Group er med Bella Center Copenhagen og hotellerne afgørende for, at København også i fremtiden kan tiltrække store events og turister, der kan skabe aktivitet og arbejdspladser i hovedstadsområdet. Vi har samlet et hold af investorer med relevante kompetencer fra branchen, som alle ser en mulighed for BCHG at komme stærkt igen efter coronakrisen,” siger Christian Riis-Hansen på vegne af konsortiet og fortsætter:

”Vi tilfører ny likviditet til koncernen, så vi har et solidt og sundt afsæt for at fortsætte en positiv udvikling af BC Hospitality Group efter corona. Vi mener, at der er et stærkt team i spidsen af koncernen, og at kerneforretningen i BC Hospitality Group har et stort potentiale, som skal forløses. Der er desuden en lovende platform for yderligere ekspansion inden for hospitality i fremtiden,” siger Christian Riis-Hansen.

Det har været afgørende for aftalen, at driften af Bella Center og koncernens tre hoteller fortsætter, og at ejerskiftet ikke får betydning for kunder, leverandører og planlagte arrangementer. Det besluttes samtidig, at den nuværende konstituerede CEO, Christian Folden Lund, træder ind i rollen som permanent CEO for BC Hospitality Group.

Bestyrelsesformand: Koncernens fremtidige udvikling sikres

”Vi føler et stort ansvar for vores medarbejdere og alle de kunder, der har udskudt events hos os eller har planlagte hotelbesøg eller konferencer i den kommende tid. Derfor er vi også rigtigt glade for, at det er lykkedes at finde en ny dansk ejerkreds, som kan fortsætte udviklingen af BCHG,” siger nuværende bestyrelsesformand, David Overby.

Aftalen skal endeligt godkendes på generalforsamlingen d. 15. juni.

Fakta:

• Såfremt aftalen, som forventet, bliver stemt igennem på generalforsamlingen, vil investorgruppen bestående af bl.a. Christian Riis-Hansen, Peter Korsholm og Martin Gaarn Thomsen eje 50,1 procent af aktierne efter kapitaltilførslen, mens Vækstfonden og Nordea vil eje den resterende del af aktierne.
  • Som en del af aftalen tilføres koncernen et trecifret millionbeløb i likviditet og samtidig nedskrives et trecifret millionbeløb af koncernens gæld.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer. BC Hospitality Group består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal, og del af Bella Center Copenhagen, står færdig i første halvdel af 2021 klar til at huse alt fra koncerter og andre kulturbegivenheder til kongresser og udstillinger.

Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster17.6.2021 08:26:30 CEST | Pressemeddelelse

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.