Dansk Industris undersøgelse af danske kommuners erhvervsvenlighed offentliggøres onsdag den 1. september

Save the date

På onsdag den 1. september kl. 19.30 offentliggøres Dansk Industris store analyse af erhvervsvenligheden i danske kommuner, LE 2021. Jeres medie får på forhånd en skræddersyet pressemeddelelse eller henvendelse om jeres dækningsområde.

Lokal Erhvervsvenlighed, der i år gennemføres for 12. år, er suverænt den største og mest troværdige undersøgelse af erhvervsvenligheden i danske kommuner. Og den er blevet endnu større i år. Undersøgelsen og ranglisterne bygger svar på 20 spørgsmål fra 7.770 virksomheder, tal fra 43 statistikker og rundringning med 6 spørgsmål til alle kommunaldirektører. DI spørger store virksomheder, men langt flest små og mellemstore virksomheder.

Vi ser frem til at kontakte jer

Lars Bøgeskov

Pressekoordinator, journalist

(+45) 2236 3138 (Mobile)
larb@di.dk
di.dk

Erhvervsfremstød til Tyskland skal åbne nye døre for danske virksomheder24.9.2021 11:32:01 CEST | Pressemeddelelse

Tyskland er Danmarks største samhandelspartner og en vigtig allieret på den globale politiske scene. I kølvandet på et tysk valg og genopbygning efter coronakrisen, er der store muligheder for dansk erhvervsliv i Tyskland. Derfor tager DI med 40 danske virksomheder, Hendes Majestæt Dronningen og Hans Kongelige Højhed Kronprinsen til Berlin på et erhvervsfremstød den 10.-11. november 2021. Pressen er inviteret med.

PRESSEINVITATION: DI Topmødet 2021 – Mulighedernes land16.9.2021 13:13:30 CEST | Presseinvitation

Dansk erhvervsliv er over en bred kam tilbage i topform efter corona. Arbejdspladserne og produktionen kører i de fleste brancher for fuld tryk, i en sådan grad at erhvervslivet - som sjældent set før - skriger efter hænder til at sikre et varigt opsving. Beskæftigelsen sætter nye rekorder, og for hver dag der går, uden løsninger, tabes enorme summer. Der er behov for akut handling - både politisk og fra hele samfundet - så vi forløser vores fantastiske lands mange muligheder.