Dansk Industri ansætter ny pressechef

Fra 4. januar får DI’s presseindsats ny leder, når Søren Langelund afløser Per Geckler Møller som chef for presse og DI medier.

36-årige Søren Langelund kommer fra en stilling som presse- og kommunikationschef i Finansministeriet.

- Jeg er rigtig glad for, at Søren Langelund har sagt ja til at blive ny pressechef i DI. Søren har bred erfaring og alle de rigtige kompetencer til at lykkes i jobbet. Med Søren står DI godt rustet til at positionere sig endnu stærkere i samfundsdebatten og øge integrationen af sociale og digitale medieplatforme, siger DI’s direktør for public affairs og kommunikation, Morten Høyer.

Søren Langelund har i en årrække beskæftiget sig med dansk erhvervsliv som seniorrådgiver og medlem af ledelsen i kommunikationsbureauet Ulveman & Børsting, og har desuden haft ledende stillinger hos TV 2 NEWS, DR og Ekstra Bladet. Af uddannelse er han cand.mag. i medievidenskab fra Københavns Universitet.

- Som landets største og vigtigste erhvervsorganisation spiller DI en afgørende rolle for Danmark. Jeg er stolt over at skulle arbejde for en endnu stærkere stemme til det erhvervsliv, som skaber fremtidens arbejdspladser og støber fundamentet under vores fælles velfærdssamfund. DI er tilmed inde i en spændende udvikling med øget fokus på at sætte dagsorden og delagtiggøre sig i samfundet til gavn for de mere end 18.000 medlemmer. Derfor kunne jeg ikke takke nej til muligheden for at blive en central del af det projekt, siger Søren Langelund.

Søren Langelund afløser Per Geckler Møller, der har været i DI siden 2005, og som fremadrettet skal være direktør for Public Affairs og Kommunikation i Forsikring & Pension.

Yderligere oplysninger fås hos direktør for Public Affairs og kommunikation Morten Høyer på MOH@DI.DK eller tlf. 2332 6743.

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning

Borgernes ret til selvbestemmelse er klemt af nye frikommuneforsøg18.12.2020 16:05:02 CETPressemeddelelse

Et flertal i folketinget har indgået en aftale om frikommuneforsøget på ældreområdet, der følger efter tilsvarende aftaler på skole- og dagtilbudsområdet. Formålet med forsøgene er, at kommunerne i videst muligt omfang får mulighed for at fravige statslige og kommunale regler i bestræbelserne på at finde nye veje i opgaveløsningen. Det er positivt, men desværre har regeringen denne gang givet mulighed for, at borgernes rettigheder om frit valg suspenderes i frikommunerne.