Dansk EM-triumf toppet med tre nye millionærer

Hele Danmark jublede, da det danske landshold spillede sig i semifinalen. Senere på aftenen jublede en dansker formentlig lidt ekstra.

Der var fest i gaderne i København efter herrelandsholdets EM-sejr i Baku, men i et hjem i hovedstadsområdet var der grund til at juble en ekstra gang.

Sent lørdag aften var der nemlig 10 millioner kroner i førstepræmiepuljen i Lotto, og den store gevinst gik til en heldig spiller fra Rødovre, der havde spillet 10 rækker med sit PLUS-abonnement.

En af rækkerne gav altså intet mindre end 10.000.000 skattefri kroner.

Men millionfesten stopper ikke her. Vanen tro skal der naturligvis også findes to vindere af Millionærgarantien, hvor der her uge trækkes lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede rækker.

Den ene heldige vinder kunne lade champagnen poppe i Horsens, hvor millionen blev vundet med vores PLUS-abonnement, mens den anden vinder kommer fra Nordvestsjælland.  Her købte den nyudklækkede millionær sin vinderkupon hos SuperBrugsen i Nykøbing Sjælland.

Det er anden gang i år, at Danske Spil kan sende en milliongevinst afsted mod Rødovre Kommune. Første gang var i april, hvor en Q8-tankstation i kommunen solgte en kupon til Vikinglotto, som udløste 3.145.664 kr.

Danske Spil har endnu ikke talt med vinderen, men ønsker et stort tillykke.

Vindertal:

3, 5, 8, 16, 24, 25, 29

Tillægstal:

Lotto fakta:

- Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.

- Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.

- Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.

Heldig spiller hiver over 2 millioner kroner hjem i Keno19.7.2021 10:11:36 CEST | Pressemeddelelse

Med en indsats på 90 kroner formåede en heldig spiller fra Valby onsdag d. 15 juni at forvandle indsatsen til over lidt to millioner kroner gennem talspilet Keno – 2.2 millioner kroner for at være præcis. Keno er det spil hos Danske Spil med den største millionchance. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man køber fem rækker med ni tal, hvor hver række koster 5 kroner, og hvis én af talrækkerne er blandt de 20 udtrukne vindertal, udløser det en million skattefri kroner. Og der var altså gevinst på to af talrækkerne, og dermed kan den heldige københavner se frem til at få sat over to millioner kroner ind på bankkontoen. Keno er et af de ældste spil hos Danske Spil. Der trækkes nye tal hver dag i, så hvis du føler dig heldig, kan du spille med gennem Lotto appen og på danskespil.dk. Du kan også spille Keno hos en af vores 4400 forhandlere. Danske Spil ønsker den nye millionær stort tillykke!