Dansk dobbeltdate app henter millioninvestering: Vil tage kampen op mod Tinder

Dating apps er eksploderet i popularitet. Men stifterne bag Doubble synes dating apps er for akavede og utrygge. De vil gøre det sjovere at møde nye mennesker med deres koncept: Dobbeltdates
Doubble startede med kun at være en app for CBS-studerende, men har nu hurtigt spredt sig i København og har nu globale ambitioner.

I oktober lancerede dobbeltdate appen Doubble. Blot tre måneder efter er Doubble med den nye investering mere end 10 millioner kroner værd skriver finans. Datingappen rejser 2.7 millioner fra tunge investorer, der ser globalt potentiale i det unikke koncept fortæller Dennis Rosenlund til Finans.

Doubble’s koncept er simpelt: Man finder dobbeltdates med venner

”Når jeg og en kvinde liker hinanden, og min ven liker hendes veninde, har vi et Doubblematch.” siger 22-årige Dennis Rosenlund, der er stifter af appen og fortsætter:

”Doubble er dating appen, der ikke handler om kærligheden. Det handler mere om at møde nye mennesker og få nogle fede oplevelser med sine venner og veninder.”

På kort tid har Doubble fået 10.000 brugere primært i København og er lige nu den 2. mest populære dating app på App Store i Danmark, hvor de overhaler dating giganter som Bumble og Happn.

Ideén blev udklækket, da Dennis var startet på International Business på CBS. Alt var corona-nedlukket, men han og vennerne ville gerne møde nogle nye mennesker, så de hoppede på Tinder. De opdagede, at det var sjældent man gik fra match til møde, fordi mange synes, at det var for akavet og utrygt at mødes. Men når de inviterede nogle på dobbeltdate, endte de rent faktisk ofte med at mødes. Ud fra det blev ideén om Doubble skabt.

Et syndikat bestående af business angels Morten Wulff og Nicolaj Højer Nielsen, serie iværksætter Thor Angelo og venture kapitalfonden Accelerace tror også på Doubble:

”Igennem tiden har vi set mange bud på dating apps, men Doubble er det første koncept som ikke bare er en bedre app, men reelt skaber en helt ny kategori. Måden vi er sociale på, ændrer sig markant, og Doubble kan blive større end Tinder, fordi det er langt mindre akavet at gå ud som en lille gruppe, end det er på en traditionel date.” siger David Ventzel, Partner i venture kapitalfonden Accelerace, der tidligere har investeret i selskaber som Donkey Republic og Coinify.

Udover Dennis Rosenlund består teamet bag Doubble også af Jacob Bødtcher-Hansen, Joachim Bülow og August Stenstrup.

Billeder

Information om Doubble ApS