Sofacompany

Dansk designer vinder prestigefyldt Red Dot Award

Blandt flere nominerede end nogensinde før har Line Nevers Krabbenhøft vundet en Red Dot Award for sofaen Paula, som hun har designet for danske Sofacompany. Prisen sætter en fed streg under Sofacompanys succes med klassiske nordiske designtraditioner til en attraktiv pris.
Ifølge tyske Red Dot tildeles prisen produkter i et enestående design og en ekstraordinært høj kvalitet, og netop disse to elementer har været omdrejningspunktet for Line Nevers Krabbenhøft i udviklingen af sofaen Paula for Sofacompany.

I Red Dots 60-årige historie har der aldrig været så mange deltagere i designkonkurrencen som ved seneste prisuddeling. Mere end 6.500 produkter fra 60 lande har således konkurreret i 41 kategorier, hvor den skulpturelle Paula-sofaløb med den eftertragtede pris i kategorien Product Design 2021, Home and Seating Furniture.

Prisen tildeles ifølge tyske Red Dot til produkter i et enestående design og en ekstraordinært høj kvalitet, og netop disse to elementer har været omdrejningspunktet for Line Nevers Krabbenhøft i udviklingen af sofaen:

-          Paula-sofaen er æstetisk appellerende, uanset hvilken vinkel man ser den fra. Den er en poetisk skulptur, samtidig med at den er en komfortabel retreat-zone, som inviterer til at røre, sidde, flyde eller ligge ned. Vi er naturligvis meget ydmyge over at vinde en Red Dot foran så mange andre smukke produkter i kategorien, siger Line Nevers Krabbenhøft, Head of Design, Sofacompany.

Også fra Red Dot-komitéen får Paula rosende ord med på vejen:

-          Sofaen inviterer til opmærksomhed og gør den til et naturligt omdrejningspunkt i ethvert hjem. Den er samtidig meget komfortabel, lyder det i dommernes motivation bag prisen.

Line Nevers Krabbenhøft, Head of Design, Sofacompany, tlf. 21 90 77 47
Simon Peschcke-Koedt, CMO, tlf. 53 88 88 88
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Billeder

Download
Den cremefarvede udgave af Paula i bouclé-stof rammer plet i forhold til den nordiske designtendens.
Download
Sofacompanys Paula-sofa vandt den eftertragtede Red Dot Award i kategorien Product Design 2021, Home and Seating Furniture.

Information om Sofacompany

Sofacompany
Selandia Park 1
4100 Ringsted