REMA 1000

Dansk dagligvarehandel: Kunderne tager hensyn og holder afstand

Del
Alle danske dagligvarebutikker har de seneste dage taget en lang række tiltag, der minimerer risikoen for, at corona-virus breder sig under danskernes indkøbsture. Konklusionen fra alle aktører efter den første periode er, at tiltagene virker.

Det er den samlede melding fra Salling Group, Coop, Dagrofa, Rema 1000, Lidl, Aldi, 7-Eleven, Circle K, Q8, Løvbjerg, ABC Lavpris og De Samvirkende Købmænd i øvrigt, der for første gang har sat sig sammen for at sikre den bredest gennemførsel af tiltag, der skal reducere risikoen mest muligt.

Blandt de tiltag, der er gennemført eller ved at blive implementeret:

  • Skilte i alle butikker med regler og råd om korrekt adfærd i butikkerne
  • Afstandsmarkører i gulvet, der sikrer, at kunderne holder afstand, specielt ved kassen
  • Etablering af plexiglas ved kasselinien, for at skabe afstand mellem kunder og medarbejdere
  • Informationskampagner på alle medieplatforme: Dagbladsannoncer, kampagner på alle sociale medier og i interne kommunikationskanaler

Erfaringen fra samtlige aktører er, at kunderne i den grad har forstået budskabet. De holder afstand og optræder meget hensynsfuldt i butikkerne. Omsætningen, der de seneste dage er tilbage på helt normalt niveau, er blevet spredt ud over hele dagen i større omfang end tidligere, så der er færre kunder på samme tid i forhold til normalt.

Men det er stadig afgørende, at alle sørger for at holde afstand og følge myndighedernes retningslinjer. Derfor vil alle kæder intensivere deres informationsindsats, lokalt og landsdækkende, de kommende dage for at sikre, at den positive adfærd i butikkerne fastholdes. Her opfordres kunderne til fortsat at følge de gode råd, eksempelvis: Husk at sprede indkøb over dagen, kom kun en, når man handler, vask hænder/sprit af inden og følg myndighedernes anbefalinger.

Yderligere information:

Salling Group: Pressechef Kasper Reggelsen, 8778 5002

Coop: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468

Dagrofa: Kommunikationsdirektør Mariam Skovfoged, 7233 2323

Rema 1000: Kommunikationschef Jonas Schrøder, 2164 0770

De Samvirkende Købmænd: Adm. direktør John Wagner, 2023 2616

Lidl: Kommunikationschef Morten Vestberg7635 0168

Aldi: PR- og Kommunikationschef, Kristian Jessen, 20762385

Kontakter

Information om REMA 1000

REMA 1000
REMA 1000
Marsalle 32
8700 Horsens

88816000https://rema1000.dk/

REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser.

Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, reduktion af plastik, sundhed og udvikling af økologien i partnerskab med Gram Slot.

'Fællesskaber' er en central del af arbejdet med Discount med holdning, og særligt fokus på at medvirke til at styrke lokale relationer. Det kommer blandt andet til udtryk via platformen REMA 1000 med Vigo, hvor kunder kan få leveret varer og købe ind for hinanden i den lokale REMA 1000.

REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokale købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 360 REMA 1000 butikker i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra REMA 1000

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra REMA 1000

REMA 1000 har højeste niveau af dyrevelfærdsmærket på alle mejeriprodukter fra Gram Slot28.9.2021 12:15:05 CEST | Pressemeddelelse

På det økologiske landbrug Gram Slot i Sønderjylland – som REMA 1000 er medejer af – har køerne fået mere plads at boltre sig på. Det betyder, at alle Gram Slots mejeriprodukter nu har tre hjerter i den statslige dyrevelfærdsmærkningsordning, og det er endnu et skridt i REMA 1000 og Gram Slots fælles arbejde for bedre dyrevelfærd. Alle produkterne kan købes i REMA 1000.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye