Dansk dagligvarehandel: Der er varer nok

Fælles pressemeddelelse fra: Salling Group, Coop, Dagrofa og Rema 1000:

Corona-virusen har fået mange til at spekulere i om, der er dagligvarer nok i butikkerne.

Det er der, hvis forbrugerne handler som de plejer og ikke øger deres indkøb helt ekstra-ordinært.

Indtil nu har danskerne generelt taget det mere roligt, end man har set i visse andre lande, hvor forbrugerne har øget deres indkøb af daglige fornødenheder markant.

I Danmark er der foreløbig kun begrænsede udsving, der kan betyde, at enkelte basisvarer er udsolgt i perioder. Men butikkerne vil løbende få friske forsyninger på alle varegrupper – der kan dog være særlige udfordringer med håndsprit.

Derfor opfordrer Salling Group, Coop, Dagrofa og Rema 1000 kunderne til at købe ind som de plejer. Så vil der være nok til alle.

Yderligere information:

Pressechef Kasper Reggelsen, Salling Group, 87 78 50 02, press@sallinggroup.com

Kommunikations- og analysechef Lars Aarup, Coop, 3091 9266, lars.aarup@coop.dk

Presseafdelingen, Dagrofa, 7233 2323, presse@dagrofa.dk

Kommunikationschef Jonas Schrøder, Rema 1000, 21640770 jos@rema1000.dk

REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokale købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 352 REMA 1000-butikker i Danmark. Den næste REMA 1000 butik åbner den 24. september 2020 i Skjern.