Dansk Byggeri hilser den nye erhvervsplaymaker velkommen

Formand for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster, Jesper Toftebjerg Andersen, glæder sig til at samarbejde med den nye erhvervsplaymaker, som Lolland, Guldborgsund og Vordingborg kommuner har ansat i fællesskab. Playmakeren skal bygge bro mellem de unge på kommunernes skoler og de lokale virksomheder. Et arbejde der er god brug for.

Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster skal blandt andet udveksle erfaringer og dele de programmer og det materiale, der allerede ligger klar, med den nye erhvervsplaymaker Aske Lundstrøm. Som skolepraktikinstruktør hos ZBC Ringsted er han allerede et kendt ansigt blandt mange virksomheder.

- Vores erfaringer i de jyske kommuner, hvor man har en erhvervsplaymaker, er mere end almindeligt positive. Playmakeren har samarbejdet med skoler og erhvervsliv som sin højeste prioritet. Det er en stor hjælp, når man skal have travle folkeskolelærere og lige så travle virksomheder til at skabe noget sammen, siger Jesper Toftebjerg Andersen.

Næstved og Faxe er også i gang med hyre en fælles erhvervsplaymaker. Og i Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster håber man, at flere sjællandske kommuner vil følge efter.

- Nu er Sjælland godt på vej, og vi håber at arbejdet vil føre til en endnu tættere kontakt mellem skolerne og erhvervslivet. Flere af vores virksomheder mangler dygtige unge faglærte, og det er vigtigt, at de unge får øjnene op for alle de spændende erhvervsuddannelser, der findes, siger formand for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster Jesper Toftebjerg Andersen.

Formand for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster Jesper Toftebjerg Andersen, jt@hansen-andersen.dk, telefon 40 21 75 65
Pressechef Helen Jensen, Dansk Byggeri, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02

Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland glæder sig til efterårets borgmestermøder20.8.2019 11:19:41 CESTPressemeddelelse

Dansk Byggeris seneste undersøgelse af de danske kommuners erhvervsvenlighed viste, at de midt- og vestjyske kommuner er blandt de mest erhvervsvenlige i hele landet. Men servicen og forholdene for de lokale virksomheder kan blive endnu bedre. Og Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland ser frem til at mødes med borgmestre, kommunaldirektører mv. i den kommende tid for at drøfte, hvad der helt konkret skal til.