Dansk Bilforhandler Union (DBFU) udvider samarbejdet med Codan til at omfatte erhvervsforsikringer

Dansk Bilforhandler Union (DBFU) og Codan har underskrevet et nyt partnerskab, hvilket betyder, at DBFU fremover kan tilbyde deres 200 bilforhandlere attraktive og konkurrencedygtige erhvervsforsikringer hos Codan.

Siden efteråret 2019 har DBFU’s 200 medlemmer kunne tilbyde deres kunder bilforsikringer fra Codan. Nu styrkes partnerskabet med DBFU til yderligere at omfatte erhvervsforsikringer. Dermed får de 200 bilforhandlere mulighed for selv at blive forsikret hos Codan.

Det er bl.a. forsikring af bilforhandlernes værksted, løsøre og bygninger samt mod arbejdsskade og cyberkriminalitet, som medlemmerne får adgang til.

Der blev i 2020 slået rekord for salget af brugte biler, og med 50.000 brugte biler solgt årligt, sælges mere end hver tiende brugte bil via DBFU's medlemmer. Med så mange biler, der kører ind og ud af medlemmernes værksteder, er det især attraktivt at samle forsikringerne ét sted ifølge Jørgen Bomberg, direktør i DBFU.

“Vi sætter stor pris på, at vi nu kan tilbyde vores medlemmer en samlet attraktiv forsikringspakke inden for både privat- og erhvervsforsikringer hos Codan. For vores medlemmer bliver hverdagen nemmere, når der kun er én samarbejdspartner at forholde sig til,” udtaler han.

Hos Codan ser erhvervsdirektør Camilla Amstrup også frem til at udvide partnerskabet.

“Vi er rigtigt glade for, at DBFU nu vælger Codan til på hele skadeforsikringsområdet, og vi ser frem til at bygge videre på vores gode samarbejde til gavn for bilforhandlerne og foreningen,” udtaler hun og fortsætter:

“DBFU og deres medlemmer vil blive serviceret af dygtige og højtuddannede erhvervsassurandører med brancheindsigt samt lokalt kendskab til markedet.”

Ekstra fordele til DBFU’s medlemmer

Som noget helt nyt i Codan får DBFU’s medlemmer adgang til nogle ekstra dækninger ved at være kunde hos både privat- og erhvervsforretningen. Dækninger som de normalt skal betale for - fx den obligatoriske erhvervsansvarsforsikring.

Desuden kommer Codans mange innovative partnerskaber også bilforhandlerne til gode, da flere af de eksisterende partnere tilbyder særligt attraktive produkter og priser til DBFU's medlemmer, som en del af det samlede værditilbud gennem Codan Erhverv. Herunder partnerskaber med Salary og Board Office.

Fakta om DBFU

DBFU er en brancheforening for brugtbilsforhandlere i Danmark og blev grundlagt i 1996 af brugtvognsforhandlere, som havde et fælles ønske om at øge forbrugernes tillid til forhandlere af brugte biler i Danmark. DBFU’s 200 medlemmer er en del af BrugtBilGarantiFonden, som er forbrugerens garanti for, at forhandleren opfylder sine økonomiske forpligtelser overfor forbrugeren.

7 ud af 10 skader sker i langsomt tempo: Få risikoingeniørens bedste råd til at forebygge skader i transportbranchen3.6.2021 08:53:02 CEST | Pressemeddelelse

Ødelagte topklapper, konsekvente bakkeskader eller manøvreskader på samme sted på ruten. Langt de fleste skader i transportbranchen er gentagende, og faktisk sker 7 ud af 10 skader altid i langsomt tempo. Det viser tal fra Codans Skadestopforløb. Desværre har de færreste virksomheder i transportbranchen overblik over, hvor ofte, og hvorfor, skaderne sker. Det er dyrt i længden, fortæller Bruno Hostrup, risikoingeniør i Codan. Han deler derfor sine bedste råd til skadesforebyggelse i de danske transportvirksomheder.

Privatsikring styrker kundetilbud: Nu præsenteres de første nye løsninger bag fremtidens stærkeste bankassurancemodel4.5.2021 14:30:10 CEST | Pressemeddelelse

Efter et halvt års intensiv udvikling kan en af landets største og stærkeste forsikringsalliancer, Privatsikring, nu løfte sløret for flere nye tilbud til kunderne. Det er især bæredygtighed og forebyggelse, som er omdrejningspunktet for de nye tiltag, der rulles ud nu og løbende hen over året. Det sker blandt andet med afsæt i en trecifret millioninvestering fra Codan og et tæt udviklingssamarbejde parterne imellem.

Skjern Bank og Privatsikring indgår ny aftale for erhvervskunder26.4.2021 11:10:39 CEST | Pressemeddelelse

Privatsikring og Skjern Bank har underskrevet en ny aftale om deres erhvervsforsikringer. Dermed vil erhvervskunderne i den vestjyske bank fremover blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Partnerskabet mellem Privatsikring og Skjern Bank går helt tilbage til Privatsikrings etablering i år 2000, hvor bankens privatkunder begyndte at modtage rådgivning og skræddersyede forsikringer. Nu udvides partnerskabet til også at inkludere bankens erhvervskunder. ”Vi har 20 års erfaring med Privatsikring, og derfor føles det rigtigt at samle det hele hos dem og tilbyde vores kunder en helhedsrådgivning på tværs af privat- og erhvervsforretningen. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores erhvervskunder attraktive forsikringsløsninger, som vi i mange år har kunnet tilbyde vores privatkunder.” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank. Hos Privatsikring ser man også frem til at udvide samarbejdet. ”Vi har altid haft en god dialog med Skjern Ba

Christian Baltzer fortsætter som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation’s foreslåede overtagelse22.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TORONTO D. 22. APRIL 2021 Intact har i dag bekræftet, at Christian Baltzer vil fortsætte som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation og Tryg A/S’ foreslåede overtagelse af RSA Insurance Group plc, på nuværende tidspunkt forventet i Q2 2021. I henhold til den foreslåede transaktion, vil Codan Danmark blive ejet af de to parter på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig. I samarbejde med Intact, vil Christian Baltzer og Codan Danmark-teamet drive den fortsatte succes af forretningen, og sideløbende vurdere de strategiske alternativer for det langsigtede partnerskab. Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation: “The entire Codan team in Denmark, led by Christian Baltzer, has undergone remarkable development over the past year, and has achieved strong results. Codan Denmark is an iconic brand in a great market. We are confident that Codan Denmark can continue to realize its significant potential, and Christian Baltzer is the righ