Dannebrog 800’s digitale univers bliver godt modtaget

Der er et markant flow på Danmarks-Samfundets digitale platforme.

Lars Dirch Sørensen, der er Danmarks-Samfundets konsulent på organisationens digitale platforme, har travlt. Hver dag skal han tage faglig stilling til udfaldet af en række konkurrencer omkring foto, historisk Dannebrog-quiz samt børnetegninger.

– Efter en lidt træg start kan vi godt mærke, at valdemarsdag den 15. juni og dermed 800 års-dagen for myten om Dannebrog nærmer sig med hastige skridt, lyder det fra Lars Dirch Sørensen. Han glæder sig samtidig over, at det store mediepostyr omkring valgene til Europa-Parlamentet og Folketinget ikke har haft nogen negativ virkning på antallet af deltagere, der finder det sjovt og interessant at deltage i konkurrencer, hvor viden om Dannebrog er omdrejningspunktet.

Det er især fotokonkurrencen, der for nuværende er et hit. De indsendte billeder med Dannebrog som en central del af motivet viser situationer fra såvel det danske landskab som fra fjerne egne af kloden.

Det markante flow på Danmarks-Samfundets to digitale platforme - facebook-siden og dannebrog800.dk - samt mediernes store interesse for Dannebrogs 800 års historie har allerede her medio jubilæumsåret opfyldt organisationens ambition om at skabe kontakt til over 2 millioner danskere gennem kommunikationsplatformens omfattende delaktiviteter.

Kontakt:
Leif Mortensen
Telefon 21923055
Mail: lm@mkmedier.dk

Eventet Dannebrog 800 år nåede det planlagte mål27.12.2019 09:45:33 CET | Pressemeddelelse

– Da Danmarks-Samfundet i 2016 begyndte at planlægge aktiviteter i forbindelse med Dannebrogs 800 års-jubilæum på Valdemarsdag 2019, blev det besluttet, at de forskellige projekter skulle bredes ud over hele jubilæumsåret, og at hele landet skulle inddrages, selv om hovedfejringen skulle finde sted i København. Alt sammen med det formål at gøre befolkningen i hele landet opmærksom på Dannebrogs 800 års-fødselsdag og Dannebrogs skiftende betydning gennem tiderne for vores historie og identitet. Det siger landsformand Erik Fage-Pedersen, der uddyber: – Med udgangen af 2019, hvor Danmarks-Samfundet med succes har stået i spidsen for en lang række aktiviteter, må vi konstatere, at vi til fulde har opnået vores mål. Dækningen i både de trykte og de elektroniske medier har været langt over det forventede, selvfølgelig kulminerende i dagene op til Valdemarsdag den 15. juni, der ifølge legenden er Dannebrogs fødselsdag. Vi har med held gjort et stort arbejde ud af også at involvere ungdommen g