Danmarksmestrene i pløjning 2022 er fundet

Efter godt et års forberedelse og 50 par frivillige hænders hjælp, løb Danmarksmesterskaberne i pløjning 2022 af stablen. I år stod Region MidtVest for afholdelse af mesterskabet og havde sørget for grillede pølser, godt humør og glimrende vejr til de mange gæster, der var mødt op på gården St. Hessel i Holstebro.

Efter fælles morgenkaffe og forventningsfuld summen i Plovkroen, kunne de spændte pløjere sætte retning mod markerne. Der blev pløjet, afmålt og indstillet på livet løs, og fire timer senere kunne Martin Lindberg Velling for sjette gang i træk kalde sig Danmarks bedste pløjer i standardplov – og i øvrigt verdens femte bedste efter det nyligt afholde Verdensmesterskab i pløjning.

”Jamen jeg har prøvet det før, men det da altid dejligt. Nu er det videre til VM, hvor jeg håber, jeg kan hive de sidste point hjem og sikre mig en podieplads. Det er målet. Jeg bliver ved for at vinde VM,” siger Martin Lindberg Velling.

For vendeplov blev det Søren Korsgaard, der kunne fejre sit 25. jubilæum og tolvte danmarksmesterskab.

”Jeg er rigtig glad for at vinde her på hjemmebane i MidtVest. Jeg er meget, meget stolt hvert år. Der er simpelthen sådan et godt sammenhold med de andre pløjere og alle dem, man omgås i pløjeverdenen. Det bedste er, når man har arbejdet hårdt, og det hele går op i en højere enhed,” siger Søren Korsgaard.

Martin Lindberg Velling og Søren Korsgaard har pløjet sig til Verdensmesterskaberne, som afholdes i 2023 i Letland.

Vendeplov (junior)

1. Anders Andersen, Kjellerup, 187,25 point