Danmarkshistoriens største mulige gevinst: I aften er der 670 millioner kroner i puljen

Når der i aften er trækning i Eurojackpot, er den mulige præmie historisk stor. Aldrig tidligere har der været 670 mio. kr. i en lotteripulje i Danmark, og Danske Spil forventer, at et stort antal danskere vil deltage i aftenen trækning.

Der er store præmier, og så er der store præmier. Og så er der Eurojackpot præmier. Efter at loftet for den maksimale gevinst i lotteriet tidligere på året blev hævet, er det nu tid til en rekord. Astronomiske 670 millioner kroner er således på spil i aftenens Eurojackpot, hvilket er det højeste beløb nogensinde.

”Vi synes, det er rigtig spændende, at puljen er så stor, og vi håber på, at en dansker kan tage den helt store gevinst allerede i aften. Vi forventer, at rigtig mange danskere vil deltage i lotteriet i aften med håbet om at vinde den historisk høje præmie – og jo flere danskere, der er med, desto større er sandsynligheden for, at vi kan tage førstepræmien med til Danmark,” siger Martin Dalsgaard Andersen, der er marketingchef i Danske Spil.

Der er frist for at deltage i lotteriet kl. 19.00 i dag fredag, og trækningen foregår senere fredag aften, forventeligt med et resultat kl. 21.00.

Danskerne og Eurojackpot
For rigtig mange danskere er drømmen om den store gevinst dog allerede blevet til virkelighed. En opgørelse fra Danske Spil viser således, at mere end 175 danskere har vundet over en mio. kroner i Eurojackpot siden den første trækning i marts 2012.

Den største, danske gevinst nogensinde i Eurojackpot skal findes i 2015, hvor en heldig dansker vandt hele 315 mio. kr. – kuponen blev købt i Kvickly i Helsingør.

To gange har en dansker vundet mere end 300 millioner kroner i Eurojackpot – senest i 2021, mens det seks gange er sket, at en dansker har vundet mere end 100 mio. kr.

Om Eurojackpot

• Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver fredag og tirsdag aften. Maks. puljen er 750 mio. kr.
  • Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark er med i kampen om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske lotterispillere til multimillionærer.
  • Den højeste, danske gevinst nogensinde blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 315.009.958 kr.