Danmarks største svømmefestival blev mødt af store mængder regn og sol

Årets Krüger Stafet stod i modpolernes tegn med høj sol fredag og skybrud lørdag. Fredag nåede de mange deltagere at nyde svømmefestivalen med flere heats i åbent vand rundt om Christiansborg, nattesvøm, livemusik og festivalstemning på pladsen.

For første gang skulle Krüger Stafetten have været afholdt over to dage, men weekendens kraftige regnvejr satte en stopper for lørdagens stafet. Heldigvis fik mange en fantastisk oplevelse fredag aften, hvor de svømmede rundt om Christiansborg under en strålende dansk sommerhimmel.

Mange ting var anderledes til Trygfonden Christiansborg Rundt, som Krüger Stafetten er en del af. For det første kunne man deltage om fredagen, hvor der også var et aftensvøm med forskellige farvede lys på deltagerne, der smukt lyste det historiske København op på deres rute. For det andet resulterede regnvejret i et overløb lørdag, som endte med at aflyse svømningen lørdag fra formiddagen af og dermed Krüger Stafetten lørdag. Det er ikke sket før i arrangementets historie, at det bliver aflyst på selve dagen, men svømmernes helbred er naturligvis det vigtigste, så selvom mange måtte gå skuffede hjem, støtter vi fuldstændig beslutningen.

Vandhunde, forstadsfruer og livreddere trak i våddragten

Da starten gik fredag aften, kunne mange vandhunde heldigvis springe i de københavnske kanaler for at svømme 4x500 meter, der tager deltagerne på den smukke rute forbi flere af byens vartegn lige fra Den sorte diamant og Fiskerkonen på Gammel Strand til Christiansborg.

Stafetten har en særlig plads i vores hjerter, fordi den gør svømmearrangementet tilgængelig for flere med en kortere distance, som hylder sammenholdet. Eventen spænder også meget bredt, hvilket navnet på holdene vidner om: De elektriske ål, Krüger Sharks, Unicef, Budgetbisserne og Turbo Pigerne var nemlig alle tilmeldt med hold og vidt forskellige tider, for der skal være plads til alle. Ældste deltager var fx 64 år, mens de yngste piger var helt ned til 10 år. Imponerende!

I Krüger bakker vi selv op om arrangementet med flere medarbejderhold. I år havde vi oven i købet deltagelse af vores moderselskab Veolia Water Technologies, da den administrerende direktør VIncent Caillaud både svømmede den individuelle 2000 meter distance, hvorefter han også deltog i Krüger Stafetten.

Et arrangement med mening

Som firma med speciale i bæredygtige løsninger til vandbehandling  ligger det lige til højre crawl arm at være hovedsponsor for Krüger Stafetten rundt om Christiansborg:

– Det giver rigtig god mening i forhold til vores daglige arbejde med miljø og vandbehandling, siger Anne Abraham, der er HR og Kommunikationsdirektør i Krüger. I år var det ekstra spændende, fordi vi for første gang også afholdt Krüger Stafetten fredag aften, og det var vi meget spændte på, hvordan ville forløbe. Selvom vi er ærgerlige over aflysningen lørdag, glæder vi os over fredagens vellykkede arrangement, der trak mange svømmere og heppekor til.

Om Krüger Stafetten og Trygfonden Christiansborg Rundt

TrygFonden Christiansborg Rundt startede i 2006 med i alt 260 deltagere, hvilket på daværende tidspunkt var et højt antal deltagere ved et åbent vand arrangement. I år var der 3248 deltagere tilmeldt. Krüger har støttet eventet siden 2010, og haft sit eget stafetløb på programmet, hvor man i hold svømmer 4x500 meter på samme rute rundt om Christiansborg.