Danmarks største sparekasse bakker op om KB Elite

KB Elite gav den fuld gas i weekenden, da de dygtige gymnaster gav opvisning i Køge og viste noget af alt det, de har lært. Gymnasterne svævede henover gulvet til forårsopvisningen i Ravnsborghallen.

Privatkundechef i Sparekassen Kronjylland i Køge, Casper Sørensen, sammen med nogle af gymnasterne fra KB Elite

KB Elite er et elitehold under Køge Bugt Gymnastikforening, som består af 20 gymnaster i alderen 16-25 år, der udfører rytmisk gymnastik. I forbindelse med weekendens opvisning fik holdet overrakt et stort gavebevis af Casper Sørensen, der er privatkundechef i Sparekassen Kronjylland i Køge. Sparekassens støtte til de 20 gymnaster skal gå til nye redskaber og nye flotte opvisningsdragter, som holdet både vil få gavn af i den daglige træning og ved de mange opvisninger i blandt andet Køge og omegn.

– I KB Elite træner vi målrettet mod at dygtiggøre den enkelte gymnast, så alle bliver udfordret maksimalt. I det arbejde er nye træningsredskaber og opvisningstøj vigtigt for os, så vi både kan blive ved med at udvikle os, og så vi står skarpt, når vi er på gulvet ved opvisninger og stævner på landsplan. Vi er derfor meget glade for, at Sparekassen Kronjylland bakker op om KB Elite og vores fortsatte udvikling, fortæller Pernille Johansen, der er instruktør hos KB Elite.

KB Elite giver opvisning i Køge igen til sommer, men deltager inden det i et hav af opvisninger i andre byer.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri