Coop Danmark A/S

Danmarks største køkkenfest på Roskilde Festival

Del

Unge skal kokkerere med blæksprutter og blåmuslinger sammen med Madkulturen, Coop og Änglamark på årets Roskilde Festival

FoodJam på Roskilde Festival er Danmarks største køkkenfest, der skal styrke unges madglæde. I år er der fokus på fisk og skaldyr.

Er du sulten, så er der et alternativ til lange køer foran madboderne på Roskilde Festival.

For 7. gang slår Madkulturen i samarbejde med Coop og Änglamark teltdugen op til Danmarks største køkkenfest, hvor man selv vælger råvarer og tilbereder maden.

FoodJam handler om at styrke de unges madglæde og øge råvarekendskabet, og siden første gang har mere end 13.000 unge været igennem køkkenteltet.

Her står kulinariske vejledere klar og introducerer den overdådige økologiske buffet med grøntsager, krydderurter, skaldyr og hele friske fisk, og guider dig igennem tilberedningen.

”Vi vil gerne give vores kunder lyst til at spise endnu mere varieret. På FoodJam viser vi, at det sagtens kan forenes med få penge og med få råvarer”, siger Pia Niemann, der er marketingdirektør i Coop, der sammen med Madkulturen og Roskilde Festival står bag FoodJam.

”Det ville jo være smukt, hvis den næste generation kan flere end de ti retter, som danskerne tilbereder igen og igen”, tilføjer hun.

Fisk og skaldyr Det får de rig mulighed for i år, hvor råvarebuffeten udvides med masser af vilde svampe og friske skaldyr; blandt andet østers, krabber, fjordrejer og blæksprutter.

Disse råvarer er ikke de mest kendte. Derfor vil de komme på buffeten om eftermiddagen, hvor FoodJam afholder specielle masterclass sessions, som går i dybden med tilberedningsmetoder.

”Vi vil gerne give unge flere kompetencer i køkkenet. På FoodJam viser vi, at madlavning af gode råvarer er lettere, end du tror, og lækrere, end du forestillede dig”, siger Judith Kyst, direktør for Madkulturen, der arbejder bredt for ’bedre mad til alle’.

En undersøgelse fra 2015 viste netop, at deltagerne satte stor pris på at lære at filetere fisk og rense og skære grøntsager.

”Hvis du ikke kan lave mad selv, så udliciterer du populært sagt din sundhed til andre. Derfor handler FoodJam om én ting: at give de unge mod på at gå i køkkenet og lave mad fra bunden”, siger Judith Kyst.

Bæredygtigt og lokale råvarer Imens FoodJam har fokus på at skabe et måltid og ’spise sammen’ ved langborde, så har man igen i år pop-op events ude i teltområderne, hvor der er fokus på bæredygtighed – eller sagt på dansk: vi ’spiser op’. Her simrer fiskesuppen over bålet baseret på rester fra FoodJam teltet. Suppen tvistes i fx en asiatisk, fransk eller sydafrikansk retning via et lille tilsmagningsbord.

FoodJam bruger udelukkende økologiske og så vidt muligt lokale råvarer leveret af Coop.

Yderligere information:

Karina Kvindal Johansen, Coop, 6170 3237 / karina.johansen@coop.dk

Morten Brink Iwersen, Madkulturen, 2073 3135 /mortenb@madkulturen.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får

Coop går på børsen med ny investeringsforening13.6.2018 09:29pressemeddelelse

Coop Opsparing er navnet på Danmarks nye investeringsforening, som fra denne uge er noteret på Københavns Fondsbørs. Med det mål at sikre alle danskere adgang til, billige, enkle og ansvarlige investeringer bliver Coop Opsparing et alternativ til de etablerede foreninger. Der vil fra begyndelsen være 3 afdelinger i Coop Opsparing med hver sin risiko-profil. De hedder: Modig Moderat Forsigtig ”Der er et behov for at få finansielle produkter, der er forståelige, enkle og med mindre gebyrer,” siger formanden for Coop Opsparing, Lasse Bolander. Coop Opsparing investerer størstedelen af porteføljen i ETF-fonde (en investeringsfond, der ikke forsøger at slå markedet, men følger det). Værdipapirerne er udvalgt ud fra deres ESG-rating (Enviromental, Social, Governance), der bl.a. vurderer bæredygtighed og social ansvarlighed. På den måde er det muligt at lade sparepengene gro med god samvittighed. Coop Opsparing´s 3 afdelinger er noteret på Københavns Fondsbørs og kan handles for både frie- og

Fakta åbner nyt flagskib i Køge12.6.2018 14:06pressemeddelelse

Torsdag den 14. juni kl. 8 åbner Fakta sin nyeste butik. Det sker i et nyt område ved Køge Station. Den knap 700 kvm. store butik indeholder udover de kendte F16-elementer (stort udvalg af convenience, økologi og frisk brød) også som en af de første butikker, Bip & Betal. Her kan medlemmerne af Coop slippe uden om kassekøen ved selv at scanne varerne med deres telefon via deres Coop App. ”Med en central placering i det nye, trafikerede område omkring Køge Station, med de velprøvede koncepter, der gør Fakta til mere hverdagssupermarked frem for discountbutik, og med en dygtig ledelse og medarbejderstab, har vi store forventninger til butikken,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen. Det er butikschef Hans Olsgaard, der står i spidsen for den nye butik. Med 21 års erfaring i Fakta, hører han til kædens mest rutinerede. Butikken i Køge er indrettet, så det er nemt og hurtigt at handle færdigt, uanset om det er til morgenmad, frokost eller aftensmad. Og udvalget af kvalitetsv

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum