Danmarks Nationale Madspildsdag 29. september: BC Hospitality Group og Stop Spild Lokalt dækker op til frokost.

Kok og restaurantejer Umut Sakarya tilbereder, sammen med kokkeelever fra Hotel- og restaurantskolen, et nemt og hurtigt måltid af overskudsmad fra detailledet. Elever fra FGU Amager er inviteret til spisning, og fødevareminister Rasmus Prehn deltager også. Det foregår i restaurant Basalt på Hotel Bella Sky.

29. september er udnævnt til at være Danmarks Nationale Madspildsdag, og det går heldigvis ikke stille for sig. Fokus er på unge og madspild, og dagen markeres på mange måder ved flere arrangementer – også hos BC Hospitality Group, på Hotel Bella Sky, i samarbejde med Stop Spild Lokalt.

Det er ikke nyt for hverken BC Hospitality Group eller Stop Spild Lokalt at forene kræfterne, når det kommer til bekæmpelse af madspild: BC Hospitality Group har flere gange lagt hus til Stop Spild Lokalt uddelinger af overskudsmad ifb.med jul og påske.

Nu samler vi samarbejdshandsken op igen, denne gang er konceptet lidt anderledes, for anledningen er Danmarks Nationale Madspildsdag, med på unge og bekæmpelse af madspild som overordnet tema.

En måde at få målgruppens opmærksomhed kan være at vise hvordan man kan udnytte overskudsmad, i stedet for at nøjes med at tale om det. Stop Spild Lokalt har i dagens anledning allieret sig med kok Umut Sakarya som går i køkkenet sammen med kokkeelever, inviteret en klasse fra FGU Amager indenfor, og fødevareminister Rasmus Prehn deltager også, som en del af dagens program.

Mireille Jakobsen, CSR-direktør hos BC Hospitality Group siger: ”Vi har arbejdet sammen med Stop Spild Lokalt ved flere lejligheder, og det er enormt positivt og bekræftende at se hvilken forskel de gør. Det er så også helt i tråd med vores egne bæredygtighedsprincipper, og bekæmpelse af madspild fylder rigtigt meget i vores virksomhed. Det er kun et ekstra plus at vi kan gå sammen om endnu en god aktivitet, og kan vi ovenikøbet få de unges opmærksomhed, er vi endnu et skridt i den rigtige retning”.

Rasmus Erichsen, stifter af Stop Spild Lokalt: ”Samarbejde med BC Hospitality Group betyder meget for os, og det er ikke helt tilfældigt. Bæredygtighed er omdrejningspunktet for os begge, og så er logistikken også på plads. Danmarks Nationale Madspildsdag er næsten en slags juleaften for os, jeg glæder mig meget til eventet på Hotel Bella Sky på onsdag, og håbet er selvfølgelig at Umut og fødevareministeren kan være med til at inspirere”.

Til pressen:

Tilmelding skal ske inden onsdag til pressechef, BC Hospitality Group Karen Østerbye – e-mail kars@bchg.dk, tlf. 81 88 48 43.

Hvor: Hotel Bella Sky – restaurant Basalt

Program:

• Kl. 9.00: Umut ankommer sammen med kokkeelever. Donationsvarer leveres og forberedelserne går i gang til dagens varme måltid.
  • Kl. 11.15: Elever fra FGU Amager ankommer sammen med Rasmus Erichsen & Benjamin Erichsen fra Stop Spild Lokalt.
  • Kl. 12.30 – Fødevareminister Rasmus Prehn ankommer, er i huset til kl. 13.30.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal Bella Arena, og del af Bella Center Copenhagen, står færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.

Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster17.6.2021 08:26:30 CEST | Pressemeddelelse

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.

Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.1.6.2021 08:28:17 CEST | Pressemeddelelse

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.