YouGov Denmark

Danmarks mest anbefalede brands 2017

Del

Lærerstandens Brandforsikring er fortsat Danmarks suverænt mest anbefalede brand, mens Huawei er den ultimative højdespringer i forhold til 2016.

YouGov BrandIndex har set nærmere på, hvilke virksomheder og brands, der er gode til at skabe ambassadører, altså kunder, der vil anbefale deres brands. Derfor lancerer YouGov BrandIndex nu Brand Advocacy Rankings 2017.

Mest anbefalede varemærker

Lærerstandens Brandforsikring er fortsat Danmarks mest anbefalede selskab og skiller sig positivt ud med en score på 77,6. Andenpladsen går til gengæld til en nyhed, MobilePay, som får en score 70,0, mens Thai Airways må nøjes med tredjepladsen med en score på 61,1.

YouGov BrandIndex’ Brand Advocacy Rankings 2017 byder derudover både på gamle kendinge som Skoda, Lego, Netflix og Løgismose samt flere nyheder som Aalborg Lufthavn, Det Kongelige Teater og Rema 1000.

Højdespringere

Største stigninger i Brand Advocacy score

Kinas førende smartphone-producent, Huawei, som er slået igennem på det danske marked med prisstærke smartphones, er årets højdespringer og har forbedret sin Brand Advocacy-score med 11.9 point. Det hænger blandt andet sammen med, at danskerne oplever, at de får god værdi for pengene, når de køber produkter fra Huawei.

Den anden højdespringer på listen er Totalkredit, som har forbedret sin score med 9,6 point. Totalkredit endte i februar 2016 i et stormvejr efter at varsle højere bidragssatser for kunder hos Nykredit og Totalkredit, men er nu på vej op igen.

Om YouGov BrandIndex rankingen

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Brand advocacy-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at UNDGÅ. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Brand Advocacy-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Brand Advocacy-score fra 1. november 2016 til og med 31. oktober 2017 sammenlignet med samme periode 2016.

Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte brands i perioden 1. november 2016 til og med 31. oktober 2017. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 500 interview i perioden.

Læs mere

Photo: GettyImages

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.

Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.

Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.

Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum