Danmarks første fitnesscenter med kunstig intelligens inviterer pressen inden for i dag

Kunstig, intelligent træningsteknologi bliver inden for en overskuelig fremtid en normal del af danskernes træning i fitnesscentret. Nu tyvstarter fitness dk, når kæden i dag åbner nyt center på Østerbro. Der vil være særligt pressearrangement fra klokken 13.00 i dag.
Hvis træningsivrige københavnerne har lyst til at se fremtidens fitnesscenter, har de muligheden, når fitness dk åbner et helt nyt træningsmekka på Nygårdsvej på Østerbro 13. november. Foto: PR

Vi hører tit om den. Den kunstige intelligens, der om få år måske vil give os førerløse biler, og som allerede er en betydelig del af vores digitale liv. Nu ser det også ud til, at fitnesscentre tager de teknologiske muligheder til sig.

fitness dk har som den første udbyder herhjemme designet et helt center med fremtidens træningsmuligheder. Det eksisterende center på Nygårdsvej på Østerbro er blevet ombygget og endevendt, så der er blevet plads til intelligente træningsløsninger med programmer, der i hidtil uset grad er tilpasset den enkelte.

Centret åbner i dag, hvor pressen er inviteret inden for fra klokken 13.00.

Først med intelligent styrketræning

For de styrketræningshungrende bliver der helt særlige muligheder med de såkaldte eGym styrketræningsmaskiner. Brugeren logger sig ved hjælp af en chip ind på en maskine, der i modsætning til traditionelle styrketræningsmaskiner styres af en motor og ikke vægtklodser. Med en intelligent styring af motoren, tilpasser maskinen selv belastningen under øvelsen, uden man som bruger skal tænke på det. eGym sørger desuden for at lave programmer til den enkelte, baseret på de oplyste træningsmål, så man opnår optimale træningsresultater. eGym kan lave skræddersyede programmer til både nybegyndere og træningserfarne.

Vi er blandt de første herhjemme, der har fået eGym, og derfor forventer vi os meget af konceptet. Styrketræning er yderst populært blandt både mænd og kvinder, og med eGym er der åbnet for, at træning kan blive mere effektiv end nogensinde, forklarer Leon Hutchinson, der er ansvarlig for personlig træning hos fitness dk.

– eGym kender din højde, vægt og styrke. Systemet ved, hvor du skal presses for at opnå det maksimale udbytte af din træning. Træningen bliver dermed tilpasset personligt i modsætning til traditionelle maskiner, hvor det kan være mere tilfældigt, fortsætter han.

Ud over eGym får det nye center også andre Danmarkspremierer – bl.a. et nyt funktionelt træningsstativ med navnet Queenax. Queenax danner en dynamisk ramme omkring funktionel holdtræning, personlig træning og small group træning indenfor samme område. Her kan man lege med forskellige opsætninger, blandt andet det nye ”Super Functional”, der alle har en fællesnævner: Det handler om at løfte din egen kropsvægt i træningen. Queenaxen kan også klatres i og på, hvilket gør den ideel til den voksende gruppe, som interesserer sig for forhindringsløb (OCR).

Københavnsk fitnessflagskib

Centret på Nygårdsvej kommer til at indeholde mange nye træningsområder og -tilbud. Vi lægger vægt på at tilbyde unikke og attraktive træningsoplevelser, som ikke findes andre steder i lokalområdet. Det nye center bliver et flagskib for vores forretning. Vi vil her vise, hvor målrettet og intelligent fitnesstræning kan være i 2017, siger Karsten Mayland, der er COO i fitness dk.

Marianne Frandsen
Markedschef, fitness dk
marianne@fitnessdk.dk

Dennis Christensen