Danmark er ude - Øv! – her er danskernes nye favoritter

Med - øv! - Danmark ude af VM, må de danske tilskuere finde sig et nyt favorithold ved VM. Ifølge Danske Spil, så er der dog ikke de store overraskelser, når man ser på, hvor danskerne lægger deres penge.

Øv! - de rødhvide er ikke længere med ved VM efter nederlaget til Australien, og nu må alle de danske sofa-fans finde sig et nyt hold at holde med.

Der er i skrivende stund 20 hold tilbage i turneringen, som stadig kan nå at vinde, men det er tilsyneladende Brasilien og Argentina, som flest danskere har kastet deres kærlighed på. Det er i hvert fald der, flest sætter deres penge, lyder meldingerne fra Danske Spil.

“Halvdelen af alle tilbageværende indskud på en kommende verdensmester er sat på enten Brasilien eller Argentina,” fortæller oddssætter Peter Emmike Rasmussen fra Danske Spil –og det er præcis som forventet.

“Det er ikke spor overraskende, at det er de to store fra Sydamerika, der topper danskernes favoritliste - især nu, hvor Tyskland heller ikke kom videre fra gruppespillet. Og her hos Danske Spil er vi jo helt enige med danskerne. Vi har også Brasilien som storfavoritter til at stå med VM-trofæet efter finalen den 18. december, og det vil vi nok fortsætte med at have, indtil de enten vinder eller ryger ud,” siger Peter Emmike Rasmussen.

Danskerne bærer ikke nag

Hvis man kigger på lørdagens 1/8-finale, hvor Australien har overtaget ‘vores’ plads til kampen mod Argentina, så viser tallene i øvrigt, at danskere tilsyneladende ikke bærer nag til Australien, som sendte Danmark hjem fra VM.

Danske Spil vurderer før kampen, at ‘The Socceroos’ kun har 7 procents chance for at slå Argentina i 1/8-finalen – men alligevel er 20 procent af indskuddene på den kamp sat på en overraskende australsk sejr.

“Det er faktisk lidt overraskende for os, men det kan selvfølgelig også være en kombination af høje odds, og så den kendsgerning, at Australien lige har ageret favoritdræber mod os og at Argentina tabte til Saudi-Arabien i den første kamp,” siger Peter Emmike Rasmussen.

FAKTA:

Tilbageværende indskud på spillet Verdensmester er fordelt således:

1.Brasilien 28%

2.Argentina 22%