Danmark er stor underdog mod Kroatien

Efter Danmark kvalificerede sig til 1/8-finalen ved VM, Kroatien venter, og her vurderer Danske Spils oddssættere, at Danmark er stor underdog.

Danmark har spillet tre kloge kampe ved VM, hvor man har lukket ét mål ind som følge af et VAR-dømt straffespark. Efter 0-0 mod Frankrig, har Danmark kun lukket 1 mål ind i de seneste syv kampe.

Næste modstander hedder Kroatien, og her vurderer Danske Spil, at der venter en stor mundfuld, hvor Danmark er underdog.

”Kroatien er en klasse modstander på niveau med Frankrig. De har spillere som Luka Modric, Ivan Rakitic, Ivan Perisic og Mario Mandzukic. Vi så Kroatien splitte Argentina ad, hvor de virkelig spillede som et hold, og de har også vundet 3 kampe indtil nu, hvor de sådan set var videre mod Island, som havde alt at spille for,” siger Peter Emmike Rasmussen, der er oddsansvarlig i Danske Spil.

Peter Emmike Rasmussen vurderer, at Danmark er stor underdog mod Kroatien, hvor styrkeforholdet ligger på omkring 70-30 i kroatisk favør. På trods af dette vil han dog ikke helt afskrive danskerne.

”Vi så, at Danmark kan lukke Frankrig ned og spille på et resultat. Frankrig har meget individuel kvalitet, og selvom Frankrig sparede de store stjerner, så var det ikke et ueffent fransk hold, Danmark lukkede ned,” siger Peter Emmike Rasmussen, og tilføjer:

”Og så har Danmark haft en betondefensiv, hvor midterforsvaret har fået lukket af, uanset om makkerparret har heddet Kjær-Christensen eller Kjær-Zanka. Så vi vælger at kippe med klaphatten, og håber på dansk sejr til odds 4,90, mens kroatisk sejr giver odds 1,80,” slutter den oddsansvarlige.

For yderligere information, kontakt da Danske Spil på 30 85 17 85

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02Pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a