Danmark er stadig favoritter til at gå videre

Selvom landsholdet ikke formåede at nedbryde den irske mur i Parken, er holdet stadig favoritter til at snuppe kvalifikationen. NordicBet giver danskerne 56 procent chance.

Selvom playoff-kampen i Parken mod Irland endte som en målløs affære, så beviste den, at Danmark er et klart bedre hold end Irland. Sådan lyder konklusionen hos NordicBet. Resultatet har derfor ikke givet spilleselskabet anledning til at justere nævneværdigt ved chancevurderingen.

Før kampen lød vurderingen, at Danmark havde 58 procent sandsynlighed for at kvalificere sig til VM, mens den i dag lyder på 56 procent. Det kommer til udtryk i relativt beskedne odds 1,65 på dansk kvalifikation.

”Jeg har bemærket, at flere journalister og kommentatorer har været kritiske overfor Hareide, fordi de mener, at han var for positiv i sin evaluering af kampens resultat. Vi deler ikke kritikernes opfattelse. Vi synes faktisk, der er gode grunde til optimisme. Danmark holdt irerne fra at score, og vi viste med al tydelighed, at vi er det bedste hold”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm og fortsætter:

”I Dublin vil irerne være tvunget til at komme længere frem på banen. Det kan give danskerne den plads, de skal bruge for at score det ene udebanemål, der med al sandsynlighed vil være nok til at gå videre.”

Danmark gæster Irland på tirsdag klokken 20.45 dansk tid.

Hvilket hold kvalificerer sig til VM?

Danmark       1,65

Irland             2,12