Danmark er historisk store EM-favoritter

Når Danmark i dag tager hul på EM-slutrunden i håndbold, er de kæmpe favoritter og formentlig de største favoritter i nyere tid.

En stærk bred trup og coronaspøgelset er med til at gøre Danmark til enorme guldfavoritter til EM i håndbold. Faktisk vurderer Oddset, at Danmark har hele 45 pct’s chance for at vinde turneringen.

-      Vi har været favoritter tidligere, men vi har aldrig været så store favoritter. Lige nu giver vi 2.05 på, at Danmark går hele vejen og tager guldet hjem, siger Peter Emmike Rasmussen, der er oddssætter hos Danske Spil.

Lige nu døjer nogle af Danmarks konkurrenter med corona. I Frankrigs trup har hele otte spillere været nede og ligge. Dermed er corona den helt store ubekendte ved EM. Lige nu er Danmarks Jannick Green også ude på grund af corona, men selv hvis Danmarks trup skulle blive ramt yderligere, så har vi kvaliteten til at stille et stærkt hold.

-      Kvaliteten på holdet er bedre end hos konkurrenterne, og vi har en bredere trup. Selv hvis Mikkel Hansen ryger ud, er vi stadig favoritter. Det ville vi ikke have været for år tilbage, siger Peter Emmike Rasmussen.

Han mener, at Danmark er den største favorit overhovedet i nyere tid ved en stor slutrunde i herrehåndbold. Vi skal over til de norske kvinder for at finde noget, der matcher.

Hvis du vil spille på, at Danmark snubler på vejen og ikke vinder, så giver det 1.70 igen.

EM bliver afholdt i Ungarn og Slovakiet, og de første kampe bliver spillet kl. 18. Danmark spiller sin første kamp kl. 20.30, og det er imod Montenegro.

Derudover er Danmark i gruppe med Slovenien og Nordmakedonien.

EM’s største favoritter:

• Danmark 2,05
  • Frankrig 6,50
  • Sverige 7,50

Andre spil

• Danmark vinder EM, og Mikkel Hansen bliver EM topscorer odds 5,50.
  • Danmark vinder alle kampe med mindst 2 overskydende mål ved EM i ordinær tid odds 4,25

For yderligere information kontakt:

Peter Emmike Rasmussen, oddssætter: +45 29455176