Daniel Larsson ny adm. direktør for DIBS Payment Services

Daniel Larsson, tidligere vicedirektør, bliver nu administrerende direktør for DIBS i Norden. Han overtager efter Eric Wallin, som forlod selskabet ved årsskiftet. DIBS, der for nylig passerede to milliarder transaktioner, er i en vigtig fase hvor selskabet, som en del af Nets, løbende arbejder for at udvikle næste generation af online betalingsløsninger.

DIBS, der er førende inden for betalinger på nettet og en del af Nets, har udpeget Daniel Larsson som ny administrerende direktør for DIBS i Norden. Larsson var tidligere vicedirektør og overtager efter Eric Wallin, som forlod selskabet ved årsskiftet efter 13 år. Larsson er 35 år og har arbejdet i fem år hos DIBS, heraf de seneste to år som vicedirektør. Derudover er han også en del af ledelsesgruppen i det forretningsområde af Nets, der hedder Merchant Services, hvor han har en vigtig rolle i udviklingen af nye, fælles online betalingsløsninger i Nets.

"Nets investerer mere end nogensinde i e-handel og vi vil bruge DIBS' meget stærke markedsposition i Sverige til at accelerere denne udvikling. Vi arbejdet intensivt i hele Nets med hurtigere og med større kraft at kunne komme ud med nye tjenester til kunderne, og Daniel har en nøglerolle i dette arbejde. Målet er at levere komplette løsninger til butikkerne, så de kun behøver at henvende sig ét sted for at få en betalingsløsning, der dækker alle deres behov - hvad enten det er til nethandel eller i en fysisk butik," siger Asger Hattel, Group Executive Vice President, Merchant Services i Nets.

"Vi har det seneste år arbejdet sammen med de øvrige selskaber i Nets for at bygge næste generation af betalingsløsninger. Den første konkrete tjeneste, 'Husk Mig'-funktionen, blev lanceret i efteråret og snart kan vi også præsentere en ny helhedsløsning, som vi har arbejdet intensivt med og som kommer til at gøre det mere enkelt både at modtage betalinger og betale på nettet," siger Daniel Larsson, adm. Direktør for DIBS.

Daniel Larsson tiltrådte sin nye rolle ved årsskiftet. Udnævnelsen bliver formelt annonceret i forbindelse med det svenske finanstilsyns fit & proper-godkendelse, som forventes snart, og som er et myndighedskrav.

En »institution i dansk e-handel« fylder rundt: »Stort set alle danskere er i berøring med dem«25.7.2018 11:17pressemeddelelse