Dance Ballerina Dance - En Romantisk juleforestilling med de største stjerner fra DEN KONGELIGE BALLET og CHRIS MINH DOKYS ORKESTER!

PREMIERE 23. NOVEMBER 2023 - KØBENHAVN – FALKONERSALEN

’Dance Ballerina Dance’ er en dybt charmerende, sprudlende, dansende og musikalsk omfavnelse af julen. En adgangsbillet til et snedækket og juleudsmykket New York, hvor kærligheden banker på midt i den travle juletid. Croonerklassikerne smyger sig sensuelt om publikum, mens et ægte romantisk juleeventyr er under opsejling. En forførende forestilling i verdensklasse med balletdanserne fra Den Kongelige Ballet og Chris Minh Dokys orkester.

’Dance Ballerina Dance’ er kærlighedshistorien om den unge succesfulde ballerina Audrey (Holly Dorger) og jazzmusikeren Gene (Ask la Cour) der trods både udfordringer, tvivl og misforståelser finder hinanden. Dog ikke uden lidt magisk hjælp fra ’Santa’ (Alban Lendorf), der både spreder julestemning og forelskelse bag kulisserne.

Musikalsk kan publikum glæde sig til udødelige croonerklassikere som: It Had To Be You, Please Come Home For Christmas, White Christmas, Winter Wonderland, The Christmas Song, Baby It Is Cold Outside, My Heart Belongs To Daddy, Have Yourself a Merry Little Christmas og mange flere.

’Dance Ballerina Dance’ har været flere år undervejs, og Chris Minh Doky, der er manden bag idé og manuskript, glæder sig til at se juleforestillingen folde sig ud med imponerende scenografi og kostumer, samt dans og musik i absolut topklasse.

“Jeg glæder mig vildt til, at vi skal skyde gang i julestemningen i 2023 med ’Dance Ballerina Dance’ – det bli’r intet mindre end magisk! Og så er jeg lykkelig for, at vi har kunne samle så stærkt et dream-team af dansere og musikere – det er helt unikt!” siger Chris Minh Doky, der med publikumsfavoritten ’Come Fly Away’, med sin charmerende kombination af ballet og croonerjazz var med til at lægge Danmark ned for nogle år siden. ’Come Fly Away’ har solgt flere end 90.000 billetter.

Forestillingen er produceret af Live Nation i samarbejde med Lion Musicals.

Kreativt hold:

Idé og manuskript: Chris Minh Doky

Koreograf: Gregory Dean

Instruktør: Femke Mølbach Slot

Scenograf: Nadia Nabil Korsbæk

Kapelmester: Chris Minh Doky

Producent: Christian Krage - Live Nation

Thomas Langkjær – Lion Musicals

I ‘Dance Ballerina Dance’ medvirker bl.a.:

Alban Lendorf (Santa).

En af dansk ballets største stjerner. Solodanser ved Den Kongelig Ballet samt stjerne-solodanser på American Ballet Theater i New York. Tildelt prisen "Årets mandlige danser" ved Benois De La Danse Galla på Bolsjojteatret i Moskva for sin rolle som Armand Duval i Kameliadamen. Vandt Reumert Prisen for Årets mandlige danser i 2012 og 2014 og blev ’Årets mandlige danser’ i Berlin 2014.

Er især kendt fra sine hovedpartier i Svanesøen, Giselle, Tornerose, Romeo & Julie, Manon, Kameliadamen, Apollo, La Bayadére, Le Corsaire, Sylfiden, Coppelia, Don Quixote, Nøddeknækkeren, Napoli, m.m. på scener verden over. Alban Lendorf er desuden også skuespiller, med større roller i bl.a. Borndals, ’Skyggen i mit øje’ og Ohlins ’De standhaftige’.

Holly Dorger (Audrey).

Født I USA og blev ansat ved den Kongelige Ballet i 2008. Er en af teatret største og mest kendte kvindelige solodansere. Højdepunkter i hende karriere: Odile i Svanesøen, titelrolle i Giselle, Alice i Alice i eventyrland. Hovedrolle i Diamanter, hovedrolle i Tema og variationer, hovedrolle i Etudes, Eliza i Konservatoriet, Gamzatti i La Bayadère , Prudence Duvernoy i Kameliadamen og Elskerinden i Manon.

Priser og legater: Ridder af Dannebrogordenen, 2016, Balletmester Albert Gaubiers og Poul Waldorffs Fond, 2014, Johannes og Ulla Poulsens Fond, 2013, Faculty Award established by Mr. & Mrs. Irving Rose, 2007/08, og Faculty Award established by Mr. & Mrs. Irving Rose, 2006/07.

Ask La Cour (Gene).

Begyndte sin karriere hos den Kongelige Ballet, men flyttede til New York i 2002 hvor han blev solodanser på New York City Ballet. Som hovedrolleindehaver af alle New York City Ballets største produktioner, er han ikke bare en af Danmarks mest internationalt kendte og anerkendte balletdansere, men er vaskeægte verdensstjerne i New York såvel som i ballettens internationale verden.

Billetinfo:

Premiere: 23. november 2023 – Falkonersalen – København

Billetsalget start mandag d. 12. december kl. 10.00 via www.ticketmaster.dk

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.

For pressehenvendelser i forbindelse med ’Dance Ballerina Dance’ kontakt venligst: jan.wagner@heartball.dk – 22 28 32 51

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK, Heartland og O Days er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Et af de stærkeste bands på den svenske metalscene, Imminence, kommer til Pumpehuset.2.2.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

IMMINENCE: LIVE IN CONCERT 2023 28. APRIL 2023 PUMPEHUSET Anført af vokalist og violinist Eddie Berg, guitaristerne Harald Barret og Alex Arnoldsson, Peter Hanström på trommer, samt Christian Höijer på bas vender Imminence tilbage med fornyet energi efter mere end to år væk fra live scenen. ’Heaven In Hiding’ er navnet på bandets nye album og er en enestående samling af sange skrevet med en fokus på de emotionelle udbrud og ærlighed som har været vejen frem for det svenske moderne metalband. Imminence har opnået mere end 100 millioner streams og har mere end 350.000 følgere. Bandet er vokset til at blive et af de mest interessante og unikke alternative acts på scenen. Der bliver smæk på til april når de kan opleves i Pumpehuset på deres kommende Europa og UK-tour, hvor de spiller 40-shows på tværs af kontinentet. Billetpriser: 170 kr. + gebyr Billetsalget er startet via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

MEEKZ FREDAG 7. APRIL 2023 PUMPEHUSET Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april. Da den mystiske Manchester-rapper Meekz optrådte til BRIT Awards i februar 2022, sammen med UK-rappens sværvægtere Dave, Fredo, Ghetts og Giggs, føltes det som om en olympisk bokser rykkede op i de professionelle rækker og kæmpede for mesterskabsbæltet i sin første kamp. Live-udgaven af hans brandvarme vers på Daves ’In The Fire’ skilte sig ud fra mængden og præsenterede hans kraftfulde stemme for et mainstreampublikum. ”It was an amazing moment for me, a ‘pinch me’ moment. But this is what I came to do”, udtalte Meekz - men dette var kun begyndelsen. Meekz voksede op med at se sine forbilleder tage chancer for at skabe et bedre liv for sig selv, og han endte også selv på vej ned ad en farlig vej. Han har levet det liv han rapper så detaljeret om, et liv hvor kriminalitet blev en del af hverdagen. Efter at have været inde at sidde af flere omgange fik Meekz en åbenbari

Corrosion of Conformity genforenes med Pepper Keenan og vender tilbage til København torsdag 8. maj 2023. Plainride er med som special guest.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et af de første punk-metal fusion bands, Corrosion of Conformity, blev dannet i North Carolina af guitaristen Woody Weatherman sammen med trommeslager Reed Mullin, vokalist Eric Eycke og bassist Mike Dean i de tidlige 80'ere. I deres tidlige år blev bandet kendt for deres aggressive lyd, intelligente politiske tekster og vilje til at bryde væk fra både hardcore- og metalkonventioner.

Den svenske trio Dirty Loops bringer deres fusion af funk, jazz og popnumre til Pumpehuset 25. april 202330.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Dirty Loops laver en blanding af funk, pop, jazz og R&B med elementer af elektronisk musik. Gruppen består af de to barndomsvenner Jonah Nilsson (vokal, keyboard) og Henrik Linder (basguitar), samt Aaron Mellergårdh (trommer), som de mødte i teenageårene. Alle tre Dirty Loops-medlemmer har taget en høj musikuddannelse og arbejdede som sessionsmusikere i mange år. De dannede Dirty Loops i 2008 for at udtrykke deres egen genrebøjende stil inden for popmusik.

Seun Kuti, yngste søn af afrobeat-legenden Fela Kuti, kommer til Pumpehuset sammen med det legendariske band Egypt 80.25.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

SEUN KUTI & EGYPT 80 23. MAJ 2023 PUMPEHUSET Som søn af en af tidens største afrobeat-pionerer, Fela Kuti, har Seun Kuti brugt det meste af sit liv på at bevare og videreføre sin fars politiske og musikalske eftermæle. Sean Kuti blev født i 1983. I en alder af 5 år begyndte han at vise interesse for faderens musik og allerede som 9-årig begyndte han at optræde som åbner til Fela Kutis shows, hvor han sang på nogle sange med Egypt 80 inden Fela indtog scenen. Omkring 12-års alderen begyndte Seun Kuti at spille saxofon og percussion og blev officielt en del af Egypt 80. Da Fela gik bort i 1997 blev Seun udnævnt som frontmand i gruppen og har båret denne titel lige siden. Seuns shows har altid være en blanding faderens legendariske sange og hans egne. Selvom Fela aldrig optrådte med sine indspillede sange, så følte Seun at det var vigtigt at disse kompositioner også blev spillet foran et live publikum og tog dem med i sit eget set. Hen ad vejen begyndte han at give sangene sit eget aftryk