NorSea Group Denmark A/S

Danbor opruster igen

-Danbor har udfyldt endnu en plads i ledelsen og den esbjergensiske virksomhed forsætter efter de fastlagte målsætninger.

Der er løbet meget vand i Vesterhavet siden Danbor A/S i 2014 kom på norske hænder med Norsea Group som ny ejer. Målsætningerne er klare og Danbor fokuserer på vækst til trods for et udfordrende marked.

Den 2. maj 2016 tiltrådte den nye COO Jesper Høj-Hansen, som skal stå i spidsen for olie og gas operationen hos Danbor. Jesper Høj-Hansen kommer fra en stilling hos Danfoss, hvor han senest fungerede som Business Development Senior Director. Jesper har også haft en stilling som Head of Global Supply Chain/Operation – i alt en karriere på 13 år hos Danfoss.

Samme dag kan Danbor A/S også byde velkommen til den nye Facility Director – Flemming Würtz Krarup. Flemming Würtz Krarup kommer fra en stilling som Projektchef hos DN Entreprise og har en lang karriere inden for projektledelse, strategi og udvikling. Denne baggrund stiller ham i en gunstig position til at udvikle facility management området hos Danbor – herunder den voksende ejendomsportefølje og medfølgende infrastruktur.

” Vi fortsætter udviklingen af Danbor i tråd med den vækststrategi der blev besluttet sidste år. Et vigtigt element i eksekveringen af nye strategier er styrkelse af kompetencerne i virksomheden. Vores målsætning er at udvikle og vækste vores aktiviteter indenfor både olie/gas og vind de kommende år, og med et stærkt team på mere end 500 dedikerede og engagerede medarbejdere er vi godt rustede hertil. ” Udtaler Jørn Bue Madsen, CEO

Han fortsætter:

Jeg er glad for, vi har kunnet styrke teamet med nye ledelseskompetencer i Danbor, som skal ses som en vigtig del af realiseringen af vore vækstplaner”

Divisionsledelsen består nu af Jørn Bue Madsen/CEO, Torben Hansen Bredthauer/CCO, Jesper Høj-Hansen/COO, Jan Thim/CFO, Lena Broholm Hansen/HR Direktør og Morten Basse Jensen/CEO Øer A/S.

For yderligere information venligst kontakt venligst Karina Thomsen. Kth@danbor.com

Danbor A/S – WWW.DANBOR.COM
I 1974 etableres Danbor og begynder at supportere Nordsøen. Det sker i kølvandet på, at man i 1971 for alvor finder olie i den danske undergrund i Nordsøen. Energibranchen er i udvikling, og der opstår et behov og et marked for at yde en multiservice support til branchen. Danbor har været med fra starten, og vi har udviklet os til et one-stop-shop i takt med vores kunder og energibranchen, og leverer skræddersyede løsninger. Med mere end 40 års erfaring agerer vi proaktivt og går nye veje.
Danbors pay-off, our people - our promise, er udviklet på baggrund af virksomhedens DNA. Vi definerede vores kernekompetence for vores eksistens, nemlig vores medarbejdere. Danbor kan operere sikkert 24/7/365 takket være vores medarbejdere.
Danbor er en del af NorSea Group AS, Norges førende leverandør af base- og logistikydelser til olie- og gasindustrien.

Karina Thomsen, Kommunikation og marketing, +4527879543

Information om NorSea Group Denmark A/S